Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Decemberbebis 2010

LyckligaGatan skrev 2010-11-24 13:12:18 följande:

Hej igen,

måste nog göra er besvikna.. Det gav sig rätt rejält på Alvedon.. Hade 7-8 min mellan värkarna. Pratade med obstretiska och hon trodde väl lite att det var på G med tanke på det j*vla trycket neråt och att jag har ont ut i benen... Nu har jag och dottra badat, inte haft en rejäl känning på ett bra tag.. Så nu ska jag sussa lite tänkte jag.. Sjukt vad trött man blir av alla känningar...

I´ll keep you posted!!

Åååh    men du vet ju aldrig när det börjar om igen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    pickaboo skrev 2010-11-24 16:27:26 följande:
    Börjar hända saker ser jag. Jag blev inlagd på förlossningen igår. Starka sd var 5e minut. Bebisen var stressad med en hjärtfrekvens på 185, därför de lade in mig.

Har en kraftig uvi och hydronefros. Sammandragningarna fortsätter och det har kommit blodblandat slem så de vill inte släppa mig.
    Får komma hem tidigast i morgon!

Saknar min lilla dotter
    Ojoj, vad det händer saker i tråden nu. Bara här det är stillsamt då
  • Mysmamma70
    Lakritsnapp skrev 2010-11-24 18:37:56 följande:
    Go kväll

Sitter och läser lite om slemproppen (onsdagskvällsnöje, haha) för (ursäckta äcklet) idag har det kommit en hel del klet i trosan, typ som tjockt kladdigt snor... dock inget blod, i omgångar. Så läser jag att förlossningen ofta startar 1-7 dagar efter att slemmisen har gått.
    Kan man hoppas lite på att det är slemproppen? Märkte aldrig av den när jag fick dottern.
    Jag har haft tjocka, slemmiga flytningar såsom du beskriver i någon vecka nu (inte varje dag) och jag tror det är delar av slemproppen. Förra året, när jag väntade Charlie, var det likadant tre veckor innan han föddes.

Ser du något rosa i slemmet kan du vara säker på att det är slemmisen. Men det kan ändå ta flera veckor innan bebis föds.
  • Mysmamma70
    AnKaJ skrev 2010-11-24 19:42:34 följande:
    Hej!

Här är en som har fått en november bebis istället för december bebis som det var beräknat!

Jag skulle gå in i V36+0 på tisdag (16 nov) och på natten mellan måndag och tisdag gick vattnet. Det var verkligen oväntad för oss. Så vips var vi på förlossningen och jag hade värkar en ligt CTG men kände inget. Hursomhelst så kom vår lilla princessa till världen 16 november.

Vi blev kvar på BB i en vecka och än är det inte över med alla kontroller. Men vi har som tur marginaler på rätt sidan.

Vi hade verkligen inte hunnit förberedda oss. Jag skulle jobba denna vecka ut och börja göra ordning hemma. När vi var på förlossningen fick vi SMS att barnvagnen hade levererats och kunde hämtas ut. Timeing kunde inte ha varit bättre.

Det var riktig härligt att få komma hem med bebisen!!

Håller tummarna för er som väntar december bebisar.

Kram
    Grattiskramar!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70
    pickaboo skrev 2010-11-25 08:54:00 följande:
    Snart är det dec Då börjar julklappsutdelningen
    Och bättre julklappar än vi ska få detta år kan man inte önska sig {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70
    JustUs - lycka till, snart snusar du bebis

AnkaJ - vilken fin berättelse

Vi fick åka in på förlossningen för kontroll igår då mitt blodtryck hade stigit och BM upptäckte dessutom att SF-måttet stått stilla lite för länge.

Ctg såg fint ut och trycket stabiliserade sig, men en stressad läkare som gjorde ett UL sa att bebisen såg liten ut med tanke på att mina brukar väga mer än 4 kg, och när vi gjorde tillväxt-UL för fyra veckor sedan låg hon på uppskattad födelsevikt på ca 3,8 kg (8 % +).

Så nu ska vi få en ny tid för TUL och se...
  • Mysmamma70

Tack Lallan bebisen måste ju ändå vara ganska liten eftersom läkaren vågade säga det efter en snabb titt på UL, och även BM på förlossningen tyckte det efter att ha känt på magen.

Men om förra TUL stämde så vägde hon 2,2 kg då, så någon riktig minibebis är det ju ändå inte

• Mysmamma70
    pickaboo skrev 2010-12-01 15:18:39 följande:
    Nä fy. Låter inte kul men du ska inte klandra dig själv. Olyckor händer och allt såg ju bra ut med bebisen. Hoppas du öppnar dig er så den kommer ut snart istället och slipper vara såp klumpig. Oj det lät fel. Menade inte att du är klumpig, mer att... Ja man är väl inte världens smidigaste...

Ah du fattar vad jag menar. Om du är orolig för bebisen så åk in och kolla igen. Det hade jag gjort!!!
    Jag håller med

kram till dig, ann
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-12-01 17:48:42 följande:
    Hej tjejer...

Sitter här med min yngsta dotter Meja i famnen 8.46 igår morse kom hon. Vi kom hem från BB för ett par timmar sen. Emilia är så fin med sin lillasyster <3.

Återkommer med hela historien en annan dag, alldeles för mosig i huvudet nu..
    Åååååh. grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

Här är det lugnt, massa förvärkar men ingen bebbe och 17 dagar kvar till BF

hoppas din inte dröjer alltförlänge, Moster Ann!

Svar på tråden Decemberbebis 2010