-
-
Svar på tråden Tips mot spruckna hälar?!?!
-
Compeeds fotsalva mot självsprickor i hälarna. Finns på apoteket.
-
Låååångt fotbad, fila fötterna med en rasp. Torka. Fil fötterna med en vanlig fil. Sen smörjer du dem med Compeeds fotsalva.
Har du riktigt djupa sprickor så prova Compeeds plåster mot sprickor innan du kör den andra proceduren.
-
Jag hatar mina fötter och jag har inte bara problem med hälarna utan det finns olika ställen under fötterna som är problemområde, jag köpte på ICA Scholls Kräm för spruckna hälar kostade typ 90 kr och är verkligen toppen.
Har en del sprickor kvar men det går inte att jämföra med det som fanns tidigare, tyvärr hjälper det inte mot de andra områdena under fossingarna men mot just hälarna är den jättebra... Ska smörjas två gånger om dagen. -
Fotbad: 1 msk såpa, 1 msk solrosolja, 2 msk honung blandas i varmt vatten, inte hett. Ha fötterna i detta i minst 20 minuter.
Smörj med tex olivolja eller sheasmör på kvällen, trä på plastpåsar på fötterna och sedan raggsockar. Sov med detta på. -
My bad...krämen mot sprickor kommer fårn Scholl, inte Compeed. Scholl har även en bra peeling som tar bort det hårda och den döda huden.
-
Tack :) Har fått två sprickor aj aj aj ... har torra hälar annars med , men bada ofta fotbad o smörjer.
men ska testa de salverna ni sagt
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
smörjer fötterna & på me plastpåsar ja de gör jag det med