• agda8

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ? känner nämligen ett hemskt illamående nu , har försökt äta en del men de försvinner inte :S jag börjar jobba kl tre idaa och jobbar i butik , skulle ni stannat hemma lr försökt gå till jobbet ? måste ju nämligen laga mat innan jobbet och så men känner att skulle jag ställa mej framför spisen nu skulle jag nog spy rakt ut ! de känns så iaf , har inte spytt än men har den känslan . hur skulle ni gjort ?

• Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?
  • Vimsan75

Min förra graviditet var jag faktiskt hemma en dag för att jag mådde så himla dåligt. Mår man dåligt så gör man ju oavsett om det beror på graviditet eller virus. Det finns ju faktiskt de som är så illamående under graviditeten att de blir sjukskrivna och även inlagda på sjukhus....

• Mjäll

Jag har varit hemma då jag hade illamående och kräktes konstant vad jag än stoppade i mig. Till slut blev jag så matt att jag inte orkade mer o då var jag hemma i 2 dagar.

• carola1977

Förra graviditeten var jag hemma en dag, första dagen som illamåendet slog till. Tack och lov var det en fredag så jag hade helgen på mig att försöka må bättre. Åt bara några apelsiner på hela helgen och genomled ett glöggparty hemma hos oss (urk...).

Den här graviditeten har jag mått ännu mer illa och kräkts vilket jag slapp förra gången, men jag har ändå inte varit hemma. Fick sedan Lergigan utskrivet så slapp jag iaf kräkas.

• agda8

funderar lite över hur jag ska göra . just nu har illamåendet lagt sej lite , men som sagt vet inte om jag kmr klara av att laga mat och gör jag inte de kmr jag må illa för att jag inte ätit ! sån e jag alltid , ingen mat = illamående ! vill inte behöva stanna hemma men vill inte hlr känna att jag kanske skulle spy när jag sitter i kassan !

• Baloo81

Min första graviditetet så blev jag faktiskt sjukskriven för jag spydde så mycket. Jag var tvungen att ligga ner för det mesta. Jag klarade inte av lukter eller mat alls. Jag fick tvinga i mig mat och ligga ner. Jag var sjuskriven till och från fram till vecka 14.

• agda8

vad har ni för jobb ? jag hade ju aldrig vatt hemma om jag jobbat på ex industri ( då kan man ju bara springa på toan ) men jag e ju liksom bunden , sitter jag i kassan så gör jag å då e de inte säkert jag kan komma ifrån direkt ! har inte hlr sagt nåt om min graviditet på jobbet eftersom att de e så pass nytt ! så jag kan ju inte räkna me att de har nån förståelse

• emilou77

Jag har varit hemma lite till och från. Jag har dock ett jobb där jag dels kan göra mkt hemifrån och dels kan "komma och gå" lite som jag vill. Jag hoppade över några heldagskonferenser när det var som värst.

Om du går, så se till att ha med dig morötter, skorpor, banan (eller vad du nu kan äta, det var vad jag åt) och ät och drick mycket vatten hela tiden.

Men känner du att du inte kommer kunna göra ditt jobb är det kanske bättre för affären du jobbar i att få in en vikarie?

• Kickans mamma

Klart man kan va hemma men det finns ju hjälp o få så testa det finns både recptfria o receptbelagda bara o ringa MVC

Flicka 04, Pojke 05 och BF Maj 2010
  • Johans Pillerill

Jag blev sjukskriven för mitt illamående... gått hemma sen vecka 7 nu... är i vecka 22. Det är skittråkigt, men jag förstår att man inte är välkommen på jobbet när man kräks hela tiden :)

• Cybele

Det beror mest på hur du känner dig!

Personligen så tyckte jag att jag mådde mindre illa de dagarna jag var tvungen att umgås med folk. De dagar som jag bara var hemma så hade jag ofta ingen ork alls.

Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?