• agda8

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ? känner nämligen ett hemskt illamående nu , har försökt äta en del men de försvinner inte :S jag börjar jobba kl tre idaa och jobbar i butik , skulle ni stannat hemma lr försökt gå till jobbet ? måste ju nämligen laga mat innan jobbet och så men känner att skulle jag ställa mej framför spisen nu skulle jag nog spy rakt ut ! de känns så iaf , har inte spytt än men har den känslan . hur skulle ni gjort ?

• Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?
  • agda8

de e ju så svårt ! om jag nu måste stanna hemma idaa så får ju sambon fixa nåt från apoteket så att jag förhoppningsvis kan jobba imon ! :) jobbar bara tre dgr denna vecka så vill ju försöka ta mej igenom dom men går de inte så e de ju bara tre dar de behöver fixa in nån annan ! under vilken period e de illamåendet brukar vara värst ! ?

• agda8

har inte spytt nåt än . bara " spykänsla" men e ju orolig för att de ska komma när som , vad finns de för receptfria illamående mediciner ?

• carola1977
    agda8 skrev 2010-04-06 11:34:38 följande:
    har inte spytt nåt än . bara " spykänsla" men e ju orolig för att de ska komma när som , vad finns de för receptfria illamående mediciner ?
    Postafen (som jag bara blev fruktansvärt trött av men som hjälper en del) och åksjukearmband finns på Apoteket. Vichyvatten kan lindra. Att äta ingefära (finns tabletter på hälsokosten tror jag) och lakrits kan också hjälpa. Småäta hela tiden, men det kanske också är svårt om man sitter i en kassa.

Man säger väl att illamåendet brukar släppa runt v 12, men det är också olika.
  • Kickans mamma

postafen o armband postafen kan man bli skittrött av det måste du testa hemma först jag somnade ståendes av det kunde inte ta hand om min dotter med det i kroppen, receptbelagt finns Lergigan comp som oftast skrivs ut. men så länge man inte kräks tycker jag det är bättre o gå o jobba o tänka på annat.

Flicka 04, Pojke 05 och BF Maj 2010
  • agda8

okej , får försöka köpa hem lite sånt då , så kanske man klarar av arbetsdagarna bättre !  nu har de faktiskt börjat släppa en del men de kanske kmr tbx :S men vet iaf att jag inte e ensam om att vara hemma isf !

• agda8

oj okej , då får man nog testa en dag då man inte ska jobba då :) hopas jag klarar av jobb ikväll ! tack för all hjälp :)

• Mjäll
    Cybele skrev 2010-04-06 11:29:09 följande:
    Det beror mest på hur du känner dig! Personligen så tyckte jag att jag mådde mindre illa de dagarna jag var tvungen att umgås med folk. De dagar som jag bara var hemma så hade jag ofta ingen ork alls.
    Jag kan bara hålla med. Ju mer hemma jag var/är ju sämre mår jag. Så konstigt...men jag har mått mindre illa av att vara ute bland folk. Har dock alltid kräkpåsen och tuggummi med mig {#lang_emotions_undecided}...klart jag jobbar ju inte i kassan...utan har hoppats på att jag hinner springa till toa om jag måste kräkas...vilket har gått bra.
  • Issa03

Jag har vart hemma en dag då jag kräktes och mådde illa hela dagen. Kände att det är bättre att jag är hemma om jag kräks igen för det kom jävligt fort och jag jobbar på en krog så det vore inte kul om jag skulle spy på en gäst! Eller om kunden skulle se för dom vet ju inte att man är gravid! Jag tycker nog att man stannar hemma om man verkligen mår jätte dåligt, man utför ju inge spec bra jobb heller om man mår dåligt :)

• Gryntroll

Jag jobbade hemifrån i en vecka i början av graviditeten. Sa till jobbet att jag åkt på vinterkräksjukan (hade inte berättat ännu). Just den veckan kunde jag knappt behålla något, men annars håller jag med de ovan som tyckte sig må sämre när man var hemma. Helgerna var värre än veckorna... MVC sa att det oftast beror på att man inte äter lika regelbundet, ex tog mig en tupplur extra och då dippade blodsockret och vips kommer illamåendet...

• Noom

Jag har varit hemma från och till, vilket är riktigt jobbigt då jag är helt ny på jobb också men jag har förklarat situationen för min arbetsgivare och hon förstår helt. Jag fick utskrivet Lergigan vilket hjälper så att jag inte kräker men tar inte bort mitt illamående.
    Det känns onödigt att gå till sin arbetsplats där man inte kan sköta sitt arbete för att man inte mår bra, då är det bättre att stanna hemma och vila så att man känner sig bättre dagen efter.
    Hoppas att du, jag och alla andra mår bättre snart!

Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?