• agda8

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?

undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ? känner nämligen ett hemskt illamående nu , har försökt äta en del men de försvinner inte :S jag börjar jobba kl tre idaa och jobbar i butik , skulle ni stannat hemma lr försökt gå till jobbet ? måste ju nämligen laga mat innan jobbet och så men känner att skulle jag ställa mej framför spisen nu skulle jag nog spy rakt ut ! de känns så iaf , har inte spytt än men har den känslan . hur skulle ni gjort ?

• Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?
  • agda8

funderar lite över hur jag ska göra . just nu har illamåendet lagt sej lite , men som sagt vet inte om jag kmr klara av att laga mat och gör jag inte de kmr jag må illa för att jag inte ätit ! sån e jag alltid , ingen mat = illamående ! vill inte behöva stanna hemma men vill inte hlr känna att jag kanske skulle spy när jag sitter i kassan !

• agda8

vad har ni för jobb ? jag hade ju aldrig vatt hemma om jag jobbat på ex industri ( då kan man ju bara springa på toan ) men jag e ju liksom bunden , sitter jag i kassan så gör jag å då e de inte säkert jag kan komma ifrån direkt ! har inte hlr sagt nåt om min graviditet på jobbet eftersom att de e så pass nytt ! så jag kan ju inte räkna me att de har nån förståelse

• agda8

de e ju så svårt ! om jag nu måste stanna hemma idaa så får ju sambon fixa nåt från apoteket så att jag förhoppningsvis kan jobba imon ! :) jobbar bara tre dgr denna vecka så vill ju försöka ta mej igenom dom men går de inte så e de ju bara tre dar de behöver fixa in nån annan ! under vilken period e de illamåendet brukar vara värst ! ?

• agda8

har inte spytt nåt än . bara " spykänsla" men e ju orolig för att de ska komma när som , vad finns de för receptfria illamående mediciner ?

• agda8

okej , får försöka köpa hem lite sånt då , så kanske man klarar av arbetsdagarna bättre !  nu har de faktiskt börjat släppa en del men de kanske kmr tbx :S men vet iaf att jag inte e ensam om att vara hemma isf !

• agda8

oj okej , då får man nog testa en dag då man inte ska jobba då :) hopas jag klarar av jobb ikväll ! tack för all hjälp :)

• agda8

så fostret tar ingen skada om jag inte skulle klara av att äta lagad mat på ett tag då  ? De blev jobb idaa förresten :) gick hyfsat bra !

• agda8

okej . låter perfekt :) får ta och prata me bim om de blir värre då !

• agda8

har mått ännu mer illa från och till idaa , har spytt ett par ggr och mår inte alls bra . räcker de om man ringer till bm om ett recept lr måste man åka dit och prata me henne först då ? känns som att jag inte skulle klara av de , spyan sitter liksom i halsen nästan hela tiden S:

Svar på tråden undrar om nån av er som haft graviditetsillamående stannat hemma från jobbet pga de ?