• Tibell

Allergitråden

Kavat : Hur gick det för liten på sjukan ?? Mår han bättre nu ?

• Tibell

Smillamilla: ingen dum fråga alls,,finns inga sådana =) Tyvärr har jag inget svar till dig. Men reagerar han med kontakt är det väl ingen bra idé?
    Hur mår han nu med glutenfritt? Fått några svar från hudtestet ni gjorde, för ni fick väl göra ett sådant va ?

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-01 10:18:10 följande:
    älsklingen87: Jodå tack.. det är ganska bra med amanda, tror jag.
    Hon skriker något så fruktansvärt hela dagarna bara och jag förstår inte varför men hon är frisk. Igår tog hon en hel mån utan någon infektion så jag är tacksam för det lilla.
    Hon har fortfarande väldigt ont i öronen och på barnmott sa de att hon har fula trumhinnor så om 2v ungefär blir det återbesök, har de inte blivit bättre så kommer hon behöva rör.
    Hon har inte haft några andningsproblem sen förra förkylningen. Var lite pustig och hade indragningar vid 2 tillfällen, gav airomir och då gick besvären tillbaka direkt.

Skönt att även bella är bättre.. försök hålla på doseringen ett tag nu så ni inte trappar ner för snabbt igen!
    Härligt att hon är lite bättre iallafall =) Kan inte skriket ha med öronen att göra då?

Idag upplevde jag Bella lite mer flåsig igen. Nu när hon faktiskt varit bra i dryga 4 dagar så ser man äntligen en skillnad på när hon blir sämre. Innan gjorde vi aldrig det eftersom hon gick konstant påverkad. Men nu ser man som sagt skillnad.
    Och så har hon fått feber =/ Men hon sover lugnt nu och är inte påverkad av astman mer än flåsig vid lek så misstänker bara tandfeber. För hon är inte snuvig och har ingen hosta
  • Tibell
    Kavat : Hur går det med liten ?? Fick ni någon hjälp när ni kom in igår ??
  • Tibell
    FrökenLindström skrev 2011-05-01 20:46:42 följande:
    Nu kommer jag med en fråga igen. Förra veckan (ons 20:e) fick Eleonora MPR-vaccinet.
     Exakt en vecka senare fick hon hög feber som varade i två dagar. I fredags fick hon prickar över hela kroppen, jag trodde det var vattkoppor eftersom brorsan hade det för tre veckor sen. Men det har inte blivit några koppor, utan ser mer ut som nässelutslag. 
    Googlade vaccinet idag och såg att det innehöll ägg. Hon är ju inte superallergisk men utslagen liknar ändå de hon får med ägg.

Är det vanligt med reaktion på äggallergiska barn?  
    Vad jag fattat det som är det väldigt sällan äggallergiska barn reagerar på vaccinet. Inte ens de som är superkänsliga.
    Men jag vet inte säkert =)
    Det kan inte ha varit 3 dagarsfebern ? Min dotterns utslag likande nässelutslag när hon fick det..
  • Tibell

Kavat : stackars liten :( hoppas det vänder nu då! Har de kollat honom för rs ?

• Tibell

Mithrandil : trist att han är dålig :( äter han endast äggfritt nu? Han kanske behöver stå på en mjölkfri diet?

Fått några svar på hans allergitester ?
    Fick svar på Bellas idag och inget visade på hasselnöt :) dessvärre blev ungen TOK prickig sist hon åt spår av hasselnöt så hon kommer iallafall äta en kost utan det.. Hon visar ju positivt på cashew. Så lika bra att strunta i alla nötter

• Tibell

Mithrandil : men var han inte väldigt känslig för ägg? Det äter han väl inget med? Typ pannkakor och så?

Hoppas ni kan få svaren snart. Har de inte konmitntill nästa vecka så ring och ligg på ;)

• Tibell

Mithrandil : Tilde har med massa hudfärgade prickar. Främst på armar och mage... Ingen aning om vad det beror på..

• Tibell

ViFrånLandet : fy vad jobbigt ni har det :( skickar jordens största bamsekram!
    Jag tycker ni ska in med honom och få inhalera på sjukhuset och kanske till och med bli inlagda.
    För såhär ska ni inte behöva ha det!
    Innan Bella fick sin pariboy tyckte jag aldrig maxdoser av pulmi och airomir hjälpte. De var helt enkelt för svaga när de redan är väldigt dåliga!
    Sen kan det kanske vara bra om de tar en syresättning på honom och kolla hur han ligger till där!
    Är han påverkar precis hela tiden ? Eller hjälper medicinerna en kort stund ? Hur andas han vid vila, antal inandningar ? Bukandning/indragningar ?

Svar på tråden Allergitråden