• Tibell

Allergitråden

Kavat : Hur går det med barnen ? Är de piggare idag ?

Nu har Bellas dietist äntligen ringt tillbaka. Hon skulle fixa så vi får Neocate nästa vecka..toppen =)
    Bella är fortfarande hård i magen och bajsar knappt trots 15-20 ml lactulos. Men det beror nog mest på veten hon fick i sig för en vecka sedan. Hur länge kan det sitta i? Hon ser fortfarande illa ut runt munnen, kan man smörja med mildison där ?
    Sen ska vi som sagt få beställa naturligt glutenfria varor på livsmedelsanvisning.
    Någon som har bra tips? Det kommer nämligen inte så med någon innerhållsförteckning så jag vill ha tips på mjöl, pasta mm som man kan få. Tacksam för all hjälp =)

Måste fråga. Kan man bli narig om läpparna även på sommaren ??

• Tibell
    Minifer skrev 2011-04-28 19:03:46 följande:
    menar du "vanligt" narig och torr? Isf kan man absolut bli det på somaren, jag är det ofta på sommar än vinter. Solen mördar mina läppar, den känsliga huden blir torr, narig och deprimerad ;)

En annan fråga härifrån, innehåller champinjoner någon allergen??
    Ja alltså hon är röd runt om läpparna. Precis så som man blir när man slickar sig om läpparna på vintern.
    Det är nämligen så att Tilde blivit jätte röd runt munne och det svider =/
    Hon hade ätit äpple på dagis idag och jag funderar på om det kanske är en reaktion på det ? Hon tål nämligen inte pollen och det korsreagerar ju med det just nu när det är så mycket pollen ute. Det var ett tag sedan hon åt äpple nämligen så jag vet inte hur eller om hon reagerar.
    Annars kanske det bara är solen..men hon såg inte ut såhär igår..
  • Tibell

Kavat och miracle maker : tack för hjälpen med listorna :) hur mycket får man på ett ungefär ??

Fy kavat vad jobbigt ni har det med allt :( skönt att de hittat orsaken till ditt mående iallafall!
    Kan det inte vara virusprickar ? För det är nog ett virus han åkt på.
    Fick ni medicin nu då? Hoppas isåfall det biter lite på hostan!
    Kollade de hans syresättning med tanke på att han var tät ? Hoppas INTE det är förkylningsastma, ni har väl tillräckligt ändå :0

Bella är sååå mycket bättre i astman nu :) för första gången på många många månader.
    Däremot försvinner inte utslagen runt munnen.
    Idag hade hon fått nya på tungan och läpparna. Bild kommer senare så får vi se om någon känner igen det
    Magen är fortfarande förstoppad :( imorgon får vi ge klyx och höja lactulosen ännu mer är jag rädd :(

• Tibell

Smillamilla : typiska nässelutslag =(
    Åt hon någon hon inte tålde ?? Vilka är hennes allergier ??

• Tibell

Smillamilla : har hon ätit dessa livsmedel innan utan att reagera ? Har inte hon köldallergi? Kanske var det något som var väldigt kallt som rann ner och orsakade nässelutslagen ?
    Fy vad läskigt med dessa reaktioner och att ni inte vet vad det beror på :( säger som kavat.. Matdagbok?
    Vad är quiködem för något ??

• Tibell

Smillamilla : ger det sig inte kanske ni ska åka in eftersom det sitter i ansiktet ?
    Har hon inga allergier alls ? Mjölk, ägg soja tex?

• Tibell

Smillamilla : Hoppas ni kan komma fram till vad som orsakar alla hennes besvär. Lilla tjejen =/

• Tibell

Kavat : ibörjan får man göra det. Läkarna vill att man ska ha tre olika förkylningstillfällen med andningsbesvär innan de skriver ut mediciner.
    Detta för att små barn ibland kan va astmasymtom vid en förkylning utan att det måste vara förkylningsastma. Men får man det vid varje förkylning finns det ingen tvekan längre
    Mår liten inte bra än ? Kollade de hans syresättning när ni var inne ?

• Tibell

Bella fick med efter andra gången. Hon var ju dålig så länge varje gång ( 2 månader ) och lät astmatisk den gången vi var hos läkaren.

Mithrandil: Hur går det med lilltjejen ? Haft några fler problem med astman ?
    Här mår Bella äntligen bra efter flera månaders p

Svar på tråden Allergitråden