JPL skrev 2010-04-21 19:46:06 följande:
När det gäller den allergolog som jag träffade på barnmedicin är han just precis så insnöad. Så insnöad att jag nästan inte kan fatta själv hur fel han hade. När jag beskrev äldste sonens symtom, som jag vet är mycket ovanliga, så avskrev han hans allergier helt, med motiveringen att de är ovanliga. Jag försökte stå på mig men ovanligt är lika med omöjligt för honom. Den mannen har gott renomé och är välkänd så han är helt enkelt fast med näsan i forskarböckerna och har ingen aning om hur det är att leva i en familj med allergier.
Usch!!! varför ska det vara så???
låter som den första läkaren jag träffade med sonen som när jag visade bilder på hans eksem skrattade åt mg och sa "det ser ju ut som någon slagit honom"
va????? ursäkta??? när det eg var så att hans eksem var så illa att han hade en stafylokockinfektion!!
blir irriterad!
jag VET att det kommer blir detta uttalande hos dietisten:..."han KAN inte reagera på glukossirap för det är såååååå liten mängd vete i" hmm konstigt att han gör det då???
I dag har t o m mannen "erkänt" att han märker en klar förbättring på sonen
det är ett stort framsteg och ALLA jag träffat säger att de märker skillnad på sonen; dagis, mormor o morfar (som han VÄGRADE att ens titta på förut, han satt i min famn konstant och GALLSKREK när de kom i närheten, nu leker han o busar som tusan), kompisar som inte träffat honom på nån månad...finns liksom inget tvivel och det stör mig nåt fruktansvärt att en dietist/läkare på telefon eller som ser sonen 10 min i ett behandlingsrum kan bedöma hans välmående...