ELI 79 skrev 2011-01-12 19:25:25 följande:
En konstig fråga kanske. Vet inte om jag frågat förut men minns i alla fall inte svaret
I dag när jag hämtade på dagis så berättade de att de hade sätt E greja med pepparkakshuset (det står inte framme i vanliga fall men de ska ha julgransplundring i morgon så de hade satt fram det). De hade dock sett honom och tagit honom direkt och tvättat hans händer innan han hann stoppa dem i munnen. Nu till frågan.
Se bild från dagens datum i galleriet...
KAN man reagera med kontakt på annat ställe på kroppen än där man tar med den aktuella substansen...om ni förstår min fråga
Om han t ex nu tog på pepparkakshuset och fick vete på händerna. Kan han då få utslag på kinderna även om han inte fått nåt i sig eller tagit sig på kinderna?
Det är den enda orsaken till de röda kinderna som jag ser...
Ja, kinderna ser ju riktigt ilsket röda ut. Min son blir så om han tar sig själv i ansiktet efter att ha hållt i vete. Eller om någon annan tar/torkar honom i ansiktet med vete på fingrarna.
Vete eller havre eller något av de andra sädesslagen, typ macka osv alltså. Mamma tog t.ex sin servett och torkade i hans ansikte, det såg helt sjukt ut, för han var så röd på ena kinden men inte på andra.
Men när han är jämt röd (som var mycket länge sedan nu) så var det när han varit i samma rum som vi bakade med vetemjöl i.
Så min fundering är, de har inte bakat på dagis? Gör playdoh eller liknande att han fått det på sig i luften?
Hur sov han?