JPL skrev 2010-12-18 09:43:48 följande:
Det känns om att du blev upprörd på mig och jag förstår inte varför. Jag har svarat på din fråga om alla har barn som sover som änglar, så det står hur mina barn sover. Jag tycker att dina barn verkar vakna på det som jag beskriver som fel sätt och vore det mina barn skulle jag därför fundera på fler allergier. Vi visste inte att G var allergisk under hans 3,5 första år så jag har stor erfarenhet av struliga nätter.
Håller med om att det är skillnad på varför de vaknar. Dottern var 2,5år när vi fick bort det hon inte tålde, sonen var 10 månader, sen har det tillkommit saker men det är stor skillnad på barnen när de vaknar av att de har drömt mardröm, är kissnödiga eller om pga att de fått i sig något de inte tål...
Liten vete katten. Han har inte sovit så bra på ett par nätter. Trodde mig ha hittat orsaken, och i natt var han förkyld. Men när han vaknar är det inte alls på samma sätt som mellansonen. Han var superledsen och låg och vred sig och var hysterisk för jag upplevde att han ville sova när han var liten, men inte kunde.
Dottern är ju inte alls lika känslig med sömnen och har aldrig varit. Men hon får hysteriska utbrott, gärna vid måltid, precis som din son ELI.
Alla barn är olika men din (ELIs) beskrivning av din sons uppvak tycker jag låter som när min son fått i sig något han inte tål.