• Tibell

Allergitråden

Lillasysteryster : instämmer med de övriga !

Lillan är inne på 6:e dagen med diarré. Men det börjar gå åt rätt håll. Fortfarande så det måste saneras efterråt men inte fullt lika frätande!
    Så nu hoppas vi det vänder . Detta eländet pga av eventuellt smulor av ägg eller att hon delat leksak med ett barn som ätit ägg precis innan. Suck.

• Tibell

FrökenLindström : hur går det för er och lillan ? Minns att hennes mage strulade sist du kikade in. Hoppas ni fått bukt på det !

• Tibell

Vad härligt att magen är bättre :) vilka allergier har hon ?

Oj så skönt med astman :) medicineras hon inte alls nu då?
    Min lillas blir bara sämre känns det som :( inhaleras 3 ggr om dagen (1-2 airomir och 2 pulmicort ) + singulair och ändå rosslar hon massa och hostar. Och det både piper och viner om lungorna titt som tätt. Men snart hoppas vi på vår och friskare tider :)
    Vilka besvär hade hon av astman?

• Tibell

FrökenLindström : tål hon sädesslagen eller sojasläktingar ? Kanske kan vara något sådant som ger henne eksemen ?

• Tibell

FrökenLindström : vad skönt att hon mår bra i allafall :) min lilla har med eksem ibland men mår hon bra i övrigt brukar vi inte grunna på vad det kan bero på.
    Ni märker inget samband med de röda kinderna och visst intag av föda ?

Jelenas : fast det måste inte alltid visa på proverna.. Var det rast ni gjort ?
    Min dotter är multiallergisk och visar bara positivt på mjölk och casewnötter . Så märker ni att han/hennes besvär minskar när ni uteslutit misstänkt födoämne tycker jag ni ska fortsätta i samma bana ändå . Vet flera barn här inne som visar neg på prover men som är allergiska ändå !

• Tibell

3busfrön : usch :( har han fått i sig fel mat ? Skönt att humöret är på topp i allafall!

Den 22:à ska vi upp till Göteborg och få träffa en allergiläkare. Så håll nu alla tummar ni har att hon vill skriva remiss till ett efterlängtat patchtest ! Ska även be dem ta rast för övriga nötter . Kan ju vara bra att veta om det finns fler hon inte tål!

• Tibell
    2små2stora skrev 2011-02-14 21:06:20 följande:
    Något måste det vara men jag kan inte komma på vad.

Det enda som han fått idag som  han inte fått tidigare är Hipps potatis, majs och kalkon.
    Oj vad jobbigt. Hans mage kanske är lite känslig för "riktig" mat ?
  • Tibell

Blå myran : den är sämre . Tror till och med det står på att den innehåller mjölkprotein men i mindre mängd än Nan och semper

• Tibell

Den innehåller både mjölksocker och vasslepulver så den ska du inte ge ditt barn om han/hon ska vara mjölkfri.

• Tibell

Mithrandil: stackars liten :( blir så ledsen när jag hör om läkare som inte tror på föräldrarna! Vi hade samma problem med våran minsting. När hon var 2 månader hade hon fortfarande inte passerat födelsevikten, var alltid missnöjd, matvägrade, hade eksem och var så förstoppad att vi fick hjälpa henne att bajsa var 4: e dag. Dessutom reagerade hon till och med via kontakt med mjölk men läkaren trodde ändå inte på oss eftersom det inte visade på något prov. Vi bytte Tillslut läkare och fick en kanon bra en :)
    Nu är hon snart 16 månader och har massvis med allergier . Och det är först nu provet visade positivt på mjölkallergi!
    Kan tillägga att det var samma läkare som inte ville skriva ut astmamediciner till henne trots tydliga symtom. Idag inhaleras hon tre gånger om dagen + en pulverastmamedicin för aj astma, och detta är bara underhållsdosen. Så man skanknte alltid lyssna på läkare!
    Håller tummarna att alt går bra idag!!

Svar på tråden Allergitråden