Allergitråden
Men när dottern ( mjölk, soja, vete och havreallergisk ) föddes kände jag direkt att något var "speciellt" med henne! Redan i graviditeten mådde jag märkligt med magknip, illamående och plötsliga kräkningar lite titt som tätt hela tiden!
När hon sen började minska i vikt och inte ens maratonammande hjälpte och när tillsist utslagen kom ( utöver magknipen, missnöjdheten, förstoppningen ) fattade ju vi att något var fel. Men inte ens efter vi slutade amma och bytte till mjölkfri ersättning kände jag att det var "nog". Jag kände direkt på mig att hon kommer att ha fler allergier och Oj vad rätt jag hade! Och då hade hon ändå bara en kost som bestod av Althera! Det måste ju ha varit min magkänsla som stämt hela tiden!!
Har ni kännt likadant med era barn ?!
När vi ändå pratar om graviditeter och "den första tiden" och så där... Jag har hört, lite osäker på vartifrån, att för tidigt födda barn har lättare att få allergier än barn som stannar i magen tiden ut. Någon som vet om det stämmer? Hur är det med era barn? Gabriel räknades som lätt prematur när han kom i v.36+3 och tänkte om det kunde ha något samband. Inte för att det spelar någon roll egentligen men det vore lite roligt att veta om det finns någon sanning i påståendet.
Förövrigt är det blodprovsdags idag, ni kan väl hålla en tumme?