Kavat skrev 2010-07-30 15:37:53 följande:
Soja? Har du kollat min blogg där beskrivning om hur man gör?
Det ska vara ej tillagat, men gärna "grötigt". Ta helst ren havre (sempers) eftersom de vanliga havregrynen kan innehålla vete.
Mjölk och ägg vete katten egentligen.. *funderar* Vissa har fått som läskpapper mot huden så att det ligger mot. Våra "skålar" var "tomma", alltså inget som låg mot huden, men har hört att det ska finnas mot huden. Men det kanske är strunt samma om man använder plåster för då ligger det ju mot huden.
Gör två olika med mjölk kanske? Mjölk torkar ju in men det gör ju inte smör.
Tack för svar!
Vi insåg ganska snabbt att vi aldrig skulle få plats med alla lapparna på sonens rygg (där han inte kommer åt vill säga) så vi kör två omgångar istället, eller om vi skippar att testa ägg och mjölk helt, vi får se. Han har aldrig reagerat på soya, men det skadar väl inte att testa.. Men som någon skrev, hur testar man det?
Det blev i alla fall fyra lappar; vanligt havregryn blandat med vatten, bara så pass att det gick att gröta ihop. Lika så med vetemjölet (fast då blev det ju som klister förstås
). Majsen mixade jag så gott det gick. Och så en tom testlapp. Använde mig av steril kompress och fixomull, och så tejpade jag med "vanlig sjukhustejp" runt om för säkerhets skull. Får väl se hur resultatet blir helt enkelt, jag återkommer!