EL I skrev 2010-04-21 19:45:07 följande:
jag har nog missat, men vad läser du till? klart du ska fråga det, det kan ju vara väldigt intressant du som har så otroligt mkt kunskap redan.
sjuksyrra
Började om med att plugga igen istället för att fortsätta gå arbetslös, är på termin två just nu.
(Jag har läst ca 5-6 år med inriktning främst på samhälls- & beteendevetenskap samt lite internationellt inriktade småkurser på universitetet tidigare, så räknar man poängmässigt så har jag i nuläget ungefär lika många eller kanske tom fler högskolepoäng än de vub-ssk som vi har som lärare. Så jag har lite svårt att inte vara lite ifrågasättande till hur saker och ting presenteras och läggs upp. Har ju lite att jämföra med så tillskillnad från sådär halva klassen som tog studenten juni -09.
Sen uppblandat med lite allmänt medicinintresse så att jag innan allt det här med allergier drog igång så jag fick läsa in mig på det hade väl medicinkunskaper en bra bit över genomsnittssvensken. Och att ovanpå det har jag fått syssla med en hel del djursjukvård av då främst hästar tidigare. Har jobbat i ett par rätt stora stall tidigare där det i perioder har varit närmare 100 hästar per ställe, och med det antalet blir det snudd på dagligen nån ting med nån och där jag fått sköta så gott som all sjukvård som gjorts på "hemmaplan" med penicillininjektioner, sårvård och då inte med några "patienter" som kan råka skrika aj om det gör ont eller inte vill samarbeta utan snarast 500 kg eller mer som man riskerar bli nertrampad av .
Så med det sammantaget är det lite irriterande när man emellanåt får höra av vissa typ "termin två, ja då är ni alldeles färska" och sen agerar som om man är totalt okunnig och absolut inte kan nån ting eftersom man "bara" är på termin två utan att det nog är bäst att man bara står bredvid och tittar på för det här blir för avancerat för dig, medan när VC-praktik låg på termin 5 innan så är studenterna faktiskt snudd på självgående
Min huvudhandledare och de allra flesta är absolut inte så, men man märker av en sån inställning som glimtar igenom nån gång emellanåt hos vissa vilket är lite tråkigt - att man blir betraktad som okunnig eftersom man "bara är på termin två" och inte har jobbat som usk tidigare, när de inte har en aning om vad man har för bakgrund.
Ja, ja, totalt OT i tråden egentligen
)