ViFrånLandet skrev 2010-10-25 20:00:14 följande:
Idag var han där 6,30-14 och de hade bytt 4 blöjor så de verkar byta ganska ofta, blöjan brukar vara så gott som snustorr även om jag får väcka honom när jag hämtar... När han ska bajsa går han oftast till någon av fröknarna och gör sina behov i deras knä
Och här hemma går det ju bra, han är inte ens röd när han sovit hela natten och blöjan är blytung.
Inotyol smörjer de ett tjockt lager med vid varje blöjbyte, det gör vi hemma också (tack för tipset förut, bättre salva har vi aldrig haft!)
Vi använder olja mellan varven men oftast kör vi med våtservetter numera, har hittat billiga bra och bra på Dollarstore som funkar kanon (Liberos blir han ganska irriterad av, likaså vissa andra märken) Så jag tänkte skicka med ett paket på onsdag, misstänker att de hellre tar de än kladdar med olja på vår vilding, får se vad de säger.
Det låter ju bra. En tanke som slog mig bara, är de rena om händerna när de smörjer honom? Alltså så att de inte har saker han inte tål på händerna som de smörjer in? Låter otroligt, men man vet aldrig...