Tibell skrev 2011-05-11 21:40:00 följande:
Skönt i allafall att astman känns bättre =)
Så trist när de ska vara känsliga för pollen, är ju så svårt att undvika. Är otroligt tacksam att Bella tål björk i allafall.
Hon hade massa symtom när det blommade mycket al och hassel, precis som Tilde. Men nu mår hon som sagt jätte bra.
Men jag tror nog gräset börjat komma, såg snuvan på Tilde när hon var ute innan idag. Hoppas det blir milt nu när flickorna äntligen mår bra.
Miralicia : är det vete i trollerimix glassarna med ? Vet att mormor matade Bella när hon var liten bebis, typ 8-9 månader. Hon han bara ta ett par slick innan jag hann se vad som hände. Vet ju att den innehåller guarnkärnmjöl ( eller någon sojasläktning i allafall ) så hon fick ju lite eksem på magen och så.
Men sen fick hon sina typiska veteprickar runt munnen. Då tänkte jag inte på det eftersom vi inte hade sett sambandet mellan prickarna och vetemissar.
Men nu kom jag att tänka på det ..
Är ju glukossirap i trollerimixen och det är väl som med all annan glukossirap att det kan vara vete, och rätt troligt att det är det åtminstone delvis om det inte står specifierat som "glukossirap (majs)".
Är två sojasläktingar i (frukt- & gurakärnmjöl) samt att den är klart utmärkt att den kan innehålla spår av mjölk.