Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Det verkar som om vi får utöka W's allergi lista med baljväxter Han fick lax med ärtor igår och har som tidigare när han fått ärtor slemmigt surt luktande bajs Precis som stora syster.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    LillSkruttet skrev 2011-05-25 17:58:01 följande:
    Blev lite glatt överraskad. Tänkte prova välling åt Leo på kvällen när han ska sova för han vill alltid ha flaskan precis innan han somnar och det verkar som om ersättningen är lite för "tunn" för att han ska stå sig på den. Allt som oftast vaknar han vid 3 och behöver påfyllning.
    Köpte idag Sempers mjölkfria välling och nu när jag tog fram den för att inte glömma att fixa en flaska innan han lägger sig om en stund, så såg jag att den är ju inte bara mjölkfri, den är ju även glutenfri!! OM han nu skulle visa sig vara allergisk mot div sädesslag (ska ju ta nytt prov i morgon på barnmott) så finns det ju ändå ett alternativ som är färdigt att bara blanda och inte behöver lagas från grunden .Känner mig nästan lite lycklig just nu.
    blandar man den dessutom på risdryck/havredryck så blir den riktigt bra
  • 2små2stora
    Allrona skrev 2011-05-25 19:39:31 följande:
    Någon här som vet om kli i halsen kan bero på pollenallergi? Två gånger den här veckan har dottern gnällt över kli i hals och ögon när hon ska sova och båda gångerna har vi glömt ge aerius på morgonen.
    Jag får klåda i halsen (och i öronen) när jag blir allergisk
  • 2små2stora

Jag börjar misstänka någon mer allergi på W han är prickig runt munnen och eksemig i rumpan som inte har försvunnit efter senaste misstaget med ägg. 

• 2små2stora
    Tibell skrev 2011-06-10 20:59:39 följande:
    Mithrandil : Härligt att barnen är lite gladare nu =) Tagit bort sädesslagen , mjölk och ägg på Alexander nu då?
    Har Amanda haft några fler astmasymtom?

Här hemma är det sååå mycket bättre nu när det är sämre väder..vilken skillnad. Får se hur det går när solen kommer tillbaka..
    Är riktigt deppad över att barnen ska ha sina pollenbesvär. De är så små dessutom, de ska kunna vara ute och leka som alla andra barn =(
    Men sist vi råkade glömma ge Bella allergimedicin på morgonen såg hon alldeles sjuk ut efter några timmar ute. Snoret rann, ögonen var blanka och alldeles illröd runt om. Till och med svärmor ( som tycker jag är hypokondriker ) trodde Bella blivit sjuk i feber,,så dålig såg hon ut att vara.
    Astman är också bättre nu när det regnar, Nästan så man inte saknar solen ;)

Var på utvecklingssamtal på Tildes avdelning idag. Och de tog också upp detta med att hon aldrig är still.. Inte ens vid samlingar eller matstunder =/ Hon ålar sig, klättrar, studsar mm. Förklarade att de upplever henne som orolig i kroppen
    Jag berättade om mina misstänkar om allergier och att det kanske beror på magont när hon gör sådär men det köpte inte fröken.
    Min man tror ju inte heller på det så han blev själaglad över att någon mer än han tycker jag är nojig.
    Den svullna magen skyller de på att hon kanske äter mycket..
    Får era barn så stor mage av att äta ??
    Saken är den är att hon inte alls äter bra.. Och någon storviktare är hon knappast med sina 14-15 kg..
    Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Jag kanske bara ser saker som inte ens finns ??
    Hur gammal är hon? Orolig i kroppen kan de bli av airomer.
  • 2små2stora

Har en lätt prickig och kräkig bebis idag  Maken och dottern åt kokt ägg till frukost. Jag misstänker att det är så att han har reagerat på att de tagit i handen på honom och han sedan stoppat handen i munnen. 

• 2små2stora
    Tibell skrev 2011-06-11 21:36:04 följande:
    Passar på att fråga dig 3Busfrön nu när du ändå är här =)

Fy stackars liten =( Brukar det gå över fort ??
    Jag stavar som en kratta airomir/ventoline/salbutamol skulle det stå.

Då väger hon skapligt ändå. J har klättrat upp till otroliga 17kg hon har fyllt 4 år.
  • 2små2stora
    Tibell skrev 2011-06-11 21:48:44 följande:
    Aha =) Tilde får ingen airomir. Så något annat är det som gör henne så otroligt orolig i kroppen..

Nä Tilde väger inte jätte dåligt.. mellan 14-15 kg =)
    Härligt att J växer på bra. Jag hoppas att Bella tänkt växa på sig lite hon med..
    Mycket glass gör under för vikten
  • 2små2stora
    Älsklingen: Vad säger resten av familjen när de får se bilderna? Det är ju en enorm skillnad på magen. 

Idag är W's små nässelutslag nästan helt borta. De syns bara små fläckar där de satt på örsnibben och bak mellan skulderbladen igår. Lite prickar kvar på armarna men de var större.
  • 2små2stora
    mithrandil skrev 2011-06-12 23:31:51 följande:
    älsklingen: Gud så skönt för dig! Underlättar en hel del att ha pappa bakom sig i sina beslut.

Amanda har fått i sig skit idag igen. Blir så trött! Detta var 4e gången på 2 veckor nu. Men idag flyttade Andreas ut så nu blir det inga fler misstag eftersom vi inte kommer ha något hemma som hon inte tål.
    Alexander hade ätit smörgås med smör och kaviar på och kastat på golvdet. Andreas hade ju givetvis inte städat upp efter honom så jag hittade Amanda smaskandes under bordet. Stackarn har haft diarre och ont i magen hela dagen. Lite flåsig och vägrar sova och nu innan sängdags var det som ett öppet sår i blöjan igen. fast mest i de främre trakterna. Men men, sånt är livet. Nu är det iaf slut på misstag.

Fast.. Alexander vägrade äta sin nya välling. Testade ge honom bovetemjöl i enbart vatten, med vatten och neocate och även risdryck men han ville ingen ha. Helgen hemma hos mamma åt han ju för glatta livet.
    Men men, hoppas det var neocaten som avskräckte honom och att han tar bovete+risdryck imorn för annars vet jag inte vad jag ska göra.

Träffade vår bvc sköterska i affären förut och hon avråder från att börja med baskost tills att vi träffat dietisten så jag antar att vi gör så. Men det får bli utan allt. Sädesslag, mjölk, ägg, soja, baljväxter nötter och fisk. Även kyckling eftersom alex reagerar luftburet på ägg så får vi se vad dietisten säger.
    Kyckling ska inte vara något problem. 
    W reagerar på luftburet men har inte reagerat på ren kyckling.  
Svar på tråden Allergitråden