Allergitråden
Alltså, jag vet inte vad jag ska säga längre. Känner mig så överkörd av läkarna vi har träffat här i Göteborg, och har stångat pannan blodig om hjälp för ingenting (känns det som). Vi har hela tiden sagt att barnen inte mår bra, och de har sagt att vi får hjälp senare, så för tre månader sen så uteslöt vi soja och ägg (förutom mjölk) till alla i familjen. Men Fredrik har varit ganska halvhjärtad i det här eftersom han har velat ha läkaren till hjälp...
Barnen fick ju lämna nya allergiprover den 12 april. Två veckor gick och jag ringde och ringde och ville veta svaren. Till slut ringer en sjuksyrra upp mig och meddelar Mattis och Aliinas resultat, och sen när han ska läsa upp Timons resultat så säger han att han inte får pga tystnadsplikt "Va, säger jag, jag är ju Timons mamma och du har ju nyss berättat de andras provsvar", men neej, det gick inte. Han skulle prata med läkaren och sen ringa upp efter fem min. 40 min gick och läkaren ringer upp. Hon säger att de har kvar komjölksproteinallergin allihopa, men undar om jag vill ha Timons lista? Jag blir ju så klart fundersam och nyfiken på vad hon menar, och hon svamlar lite om att det är så mycket så att det är bättre om jag får labbsvaren direkt istället för att hon ska skriva ett intyg till dagis odyl. Jaa, och så fick vi papprena igår och både jag och Fredrik tappar hakan av alla provsvaren. Vi har alltså fått veta att de BARA är allergiska mot komjölksprotein.
I provsvaren står det klart och tydligt om alla tre stora barnens allergier (hoppas jag fått med allt):
Mattis: komjölksprotein, soja, fisk, jordnöt och hund.
Aliina: komjölksprotein, jordnöt, mandel och soja.
Sen kommer vi till Timon som chockar oss totalt och har reagerat mot allt de testat, dvs: komjölksprotein, soja, ärtor, ägg, vetemjöl, häst och hund.
På allas provsvar står det att utredningen bör utvidgas, och mer bör testas. Vi har inte fått veta någonting!!! Utöver detta så utesluter vi ju även citrusfrukter och rött i maten...
Så nu på torsdag har vi tid till dietisten. Om man tittar på Timons lista, vad kan vi be om att hon skriver ut på hänvisning? Finns det nåt, eller ska vi bli ruinerade pga barnens alla allergier?