Allergitråden
Kavat skrev 2010-04-14 20:22:36 följande:
Nej, vad trist!!! Fasen också att de inte kunde vara snälla och klämma in er nu när ni behöver hjälpen så. Vad säger de på NÄL?Ja, du, jag vete katten hur jag gjort. Svårt för det första att "provocera" med Nutramigen när hon redan är kass. Alltså kommer ni se om hon blir sämre/bättre?Men att det bara är nyfödda som får det är bullshit!Svårt. Antingen så får ni se till att någon skriver ut Neocate eller så måste ni provocera, hur ni nu gör det... Vad händer om ni tar lite och lägger på henne på något fint ställe på huden?Men om ni nu ska testa Nutramigen, så hade jag börjat jätte försiktigt och fortsatt att amma henne fullt och bara gett lite lite nutra så att ni inte får någon stor reaktion...Skitsvårt att råda, tycker så synd om er och blir så arg på läkare som inte vill hjälpa! Vet heller ingen i Gbg som kanske kan/vill hjälpa och har lite mer Neocate- multiallergibarn? Vet någon annan här?Kram!Det med att lägga lite på huden ska vi göra!! Tack för tipset, för det hade helt försvunnit från mig att vi kunde göra Det ska vi absolut försöka innan vi ger henne i flaska!
Hoppet vi har är ju att dietisten övertalar henne om att Neocate är okej att skriva ut, men vad gör vi om dietisten säger nej Känns som att vi inte har något val då än att prova Nutramigen, mot vår vilja?
Tack för dina råd