• Allrona

Allergitråden

Kan tipsa er som har barn som tål havre. Gjorde glass idag, i sånna formar med glasspinnar i, av oatley smothie eller om den heter havredryck med apelsin och mango. Barnen tyckte det var supergott. Perfekt mellis varma dagar som denna

• Allrona

Ja Ikea är kanon att äta på Vi äter oftast på nån hamburgerkedja när vi äter, där vet vi vad hon kan äta. Tycker det är lite läskigt med restauranger där man inte vet om de har koll. Men i sommar på semestern så får vi nog ta oss över den tröskeln för inte tänker jag äta på mc varje dag

• Allrona

Kkavat - är han känslig mot sojasläktingar? I så fall kanske jag kan testa den på min dotter också! Hon klarar ju en glass från hemglass med både guar och fruktkärnmjöl fast hon reagerar på piggelin.

• Allrona

Mithrandil - jag tror det är ett bra beslut!

jag antar att du har koll på recepten på miralicias blogg? Man borde kunna göra ngn slags glass på risdryck och rivet äpple? Om du har såna formar alltså, jag hittade på Ica maxi för 10 kr jag har helt snöat in på att göra glass på oatleys havredryck med apelsin och mango och barnen älskar det! Perfekt mellis varma dagar! Men det borde ju funka att göra med risdryck smaksatt med äpple också

• Allrona

Lolo21 - du kan ha risdryck i maten. Det är ju samma som med vanlig mjölk, det ska man ju inte heller ge som dryck till barn under 1 år men i mat är det ok. Saltat smör är också ok, det är främst att tillsätta salt i maten man ska undvika, så sa i alla fall vår BVC-sköterska.

• Allrona

Har lånat glassmaskin och tänkte göra glass till midsommar. Ngn som har ett bra recept som passar till jordgubbar och andra bär. Gärna med smak, typ jordgubb eller hallon och även vanlig vaniljglass. Mjölk och äggfri!

• Allrona

Någon som har testat ersätta ägg i glass med no egg. Det finns ju ganska mycket recept på nätet på glass till glassmaskin men de flesta innehåller ju ägg

• Allrona

Min lilla kunde äta köttfärssåsen på Ikea. Nu är ju inte hon allergisk mot vete men inte borde de ha vete i köttfärssåsen!? Men det brukar finnas en mapp där du kan se ingridienserna i varje rätt. Men hur duktiga de är på hanteringen har jag ingen aning om.

Svar på tråden Allergitråden