• Allrona

Allergitråden

Jag tror de tog alla de vanliga pollen, han sa pollenpaletten och den lär väl innehålla de vanliga sorterna. Det visade inget alls, men vi är ju väldigt osäkra på om det är pollen hon reagerar på.
    Skönt att era prover också visade. Fast jag känner mig faktiskt (oftast) inte hypokondrisk längre, känner mig rätt säker på hennes allergier nu och testerna spelade faktiskt ingen roll.

Har försökt googla men hittar inget bra om hur man ska tolka värdena på rast. Läkaren sa att 1,6 var väldigt lågt, men hur lågt är det? Någon som har info eller en bra sida att länka till?

• Allrona

Ok, så allt över 0,35 räknas som allergi? Då hade Bella också låga värden alltså. Sa läkaren ngt om det till er?

• Allrona

Mithrandil - hon hade ökat lite i vikt sist vi vägde på sjukhuset, men det visste vi ju eftersom vi har vägt henne hemma hon följde nu sin kurva, ja alltså den hon dippat till. Men eftersom vi har vägt henne hemma vet vi att hon har stått still i tre veckor igen!

Längden stod still tyvärr. Nya teorin är ju att det är undermedicinerad astma som är boven så nu medicinerar vi mer och hoppas på att hon ska växa.

Hur går det med dina barn?

• Allrona

Sousafon - ja hon har ju sena reaktioner så jag hade egentligen inte förväntat mig att testet skulle visa på ngt.

• Allrona

Lillasyster - de kan ha 0 på rast och ändå ha allergi. Min dotter är känsligast mot soja, reagerar tom på sojalecitin men ändå visade det inget på rast. Så det spelar ingen roll vad testet visar, reagerar han på mjölk och soja så är han allergisk! Så ja, 0,11 kan absolut vara allergi.

• Allrona

Lillskruttet och älsklingen87 - antal puffar pulmicort beror ju även på vilken styrka man har på den. Har för mig att du älsklingen har nämnt att din dotter har 100 mikrogram medan min dotter har 200 mikrogram. Min dotters maxdos är 4 puffar per dygn men det blir ju eg lika mycket som 8 puffar för din dotter. Tänkte bara nämna det så det inte blir fel

• Allrona

Älsklingen87 - skrev ett långt meddelande till din inbox men lyckas inte skicka från telefonen. Jag gör ett nytt försök på datorn imorgon

• Allrona
    Super blondinen skrev 2011-05-04 06:51:43 följande:
    Ok då kanske det var pommesen som gjorde henne dålig.
    Soja kan hon äta.
    Därför var vi hundra på att det var nått med fisk att göra.
    Ring till mc donalds restaurangen ni var på och fråga hur fisken tillagas och diskuttera med dem vad som kan ha gjort att hon reagerade. Om jag har förstått det rätt så ska inte fisk och panerade saker friteras i samma fritös som pommes. Det kan vara nyttigt för dem att få höra att slarv hos dem påverkar deras gäster. Dessutom kanske de kan förbättra sina rutiner så det inte händer fler gånger. Ring och prata med restaurangchefen!
  • Allrona

Jo jag vet att det inte är ngn fara att de står still i vikt ett tag, saken är ju bara att hon har gjort det för mkt. 10 kg på en som är 2 år och 3 månader är ju inte så mycket :-/ så då vill man gärna att hon går upp hela tiden. Nu hade hon tyvärr gått ner 300 g igen efter veckans astmaproblem vi väger och mäter henne ju 1 ggr i månaden på sjukhuset så läkarna har iaf bra koll

Svar på tråden Allergitråden