Allergitråden
Lillakruttet - tänk på att ni kan öka airomiren lite till om han behöver. 8 puffar är maxdos utan kontakt med läkare och det är eg ingen fara att ge lite till ändå, men behövs det är det läge att åka in så ngn får lyssna.
Lillakruttet - tänk på att ni kan öka airomiren lite till om han behöver. 8 puffar är maxdos utan kontakt med läkare och det är eg ingen fara att ge lite till ändå, men behövs det är det läge att åka in så ngn får lyssna.
Min dotter bukandas nu när hon sover, men hon andas med näsan. Om hon hade riktigt jobbigt borde hon väl gå över till att andas med munnen? Eller?
Soffi - vad har hon för reaktioner som tyder på allergi/laktos?
Soffifi - ska försöka gå in på datorn när barnen har lagt sig och leta reda på det, om inte k kavat hinner svara innan
Lillskruttet - nu har jag också kollat på bilderna och jag håller med övriga här. Det syns att han bukandas ordentligt och det ser ut som att han har svullen mage. Andas han likadant idag så åk in med honom så de får se! Och visst var det du som skrev om att han andades över 80 andetag per minut? Inte heller det är ok! Så åk in, han har kämpat på länge nu och behöver kanske få inhalera bättre saker på sjukhuset och få bättre underhållsbehandling. Jag har också svårt att vara kaxig mot läkarna men det funkar även att börja gråta . Beskriv precis som du gör för oss, hur snabbandad han är, bukandningen, indragningarna och hur han låter. Skriv ner det på en lapp så du inte glömmer nått! Jag vet, det känns skitfånigt att hala upp en lapp och läsa ifrån men jag glömmer annars hälften när jag väl är hos läkaren så det är ett måste för mig. Och låt dem inte få dig att känna dig som en hönsmamma, det är du inte! Jag tyckte inte heller att de tog oss på allvar nån gång och jämt när vi var hos läkaren så lät det så bra så. Trodde helt vi inbillade oss alla hennes symtom, men så tog vi oss i kragen och åkte till aktuten, (då såg hon ungefär ut som din son) och vi blev inlagda i 4 nätter. Helt plötsligt hade vi sökt för sent istället! Det är skitsvårt att veta när man ska söka och man vänjer sig vid hur de ser ut och låter men hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite...
Tänkte kolla här eftersom det finns några som är kunniga inom medicin Dottern har vid ett flertal tillfällen senaste månaderna haft feber som oftast kommer på eftermiddagen och är borta på morgonen. Ibland bara dryga 38 grader och ibland närmare 40 grader. Är detta normalt? Funderar på om det kan hänga samman med astman och allergierna? Eller om hon helt enkelt är infektionskänslig? Eller brukar barn ha så här? Storasyster har då aldrig haft så, men hon har ju varit ett ganska friskt barn också.
Tänkte att jag ska ringa hennes läkare i veckan men vill kolla lite med er först
Här är vi också trötta på allergier och därför har vi provocerat både jordgubbar och guarkärnmjöl. Köpte glass med guar som hon har ätit tre dagar i rad nu och ingen reaktion, lite, lite eksem men inte tillräckligt för att inte låta henne äta den. Det är konstigt tycker jag, för några veckor sedan fick hon piggelin och då fick hon en hel del eksem runt munnen och böjvecken, men av den här glassen (trollerimix från hemglass) knappt något alls. Men det är superbra, kommer underlätta sommaren mycket
och så fick hon ett par jordgubbar här om dagen vilket hon inte heller reagerade på
Förra sommaren funkade det inte alls med jordgubbar. Så här var det positiva nyheter!
En fråga - kan ni se bilder i iphonen? Kan se ibland men oftast inte!