crazy hannah skrev 2010-06-16 18:28:40 följande:
ELI: Skillnade är väl mest att det har märkts på dem med att de böjjer sig bakkåt och skriker extremt mkt inte bara ett hysteri utbrott som brukar komma när de är lite äldre. När mina barn var mindre trodde de först kolik efterson de skrek under vissa perioder, gabriel min äldste kunde skrika hysterisk ca 5-7 timmar effektiv tid men portionerat under dags dygnet, däremallan var han en nöjd och glad kille. Min minste son Alexander skrek lite mindre (4-6 h)men hade kaskad kräkningar samt var missnöjd nästan hela tiden.
Ett typisk tecken på ont skrik är när de böjjer sig bakkåt, och krampar i magen liskom, men det beror helt på vilken ålder man snackar om. Detta är små barn, när barnen börjar bli större kan man se det mer på att de håller sig för magen och säger att de vill bajsa eller att de inte vill bajsa.
men mina barn har bara skrikigt när de var upp till 6 månader och min minste kille har en gång råkat få i sig mjölk, då skrek han under kvällen och han ville bli buren. Dagen efter mådde han bättre igen.
kram..
problemet är nu när han är äldre. När han var bebis så skrek han ju 10-15 timmar/dygn och då var det liksom en självklarthet att han inte mådde bra, liksom att han kröp ihop som en boll.
Nu är han 1½ år och han beter sig inte alls så men samtidigt så känns det inte som om han heller är "normalt" arg/trotsig osv. Han har ett hemskt humör, det har han, och det har inget med hans allergier att göra MEN ibland får han utbrott som inte riktigt går att härleda till nåt utbrott. Vår äldsta son fick inte alls såna här utbrott förrän han var större = då var det trots.
MEN "alla" säger att deras barn är likadana, men min son visar detta skrik oftast när vi är hemma själva, när det inte händer så mycket, så många har inte sett hur han verkligen är. samtidigt vill jag inte tolka in att det är för att det är nåt "fel" på honom...han kanske bara ÄR sån??
Som i kväll så var inget bra (men han hade ramlat innan och stukat foten som också kan bidragit givetvis). Han ville bada men gallskrek hela tiden så då gick jag in o frågade om han inte skulle komma upp. Nä, det skulle han inte göra, men satt där o skrek det gjorde han!!
Sen vart han lugnt helt plötsligt och var det ett tag men sen började samma skrik igen.
Han har fått 3 kakor med vetestärkelse i idag, kanske blev för mkt helt enkelt? Eller så är han bara en tjurig unge
med hett temperament, eller så är det hans fot som spökar...men detta är ju inte enda dagen han är sån här. Vi har tolkat det som hans hemska humör men jag vet inte...