Allergitråden
Vi har provocerat i 2 dagar nu. Vi märker ingen skillnad förutom kinderna som blev röda direkt. Hur hade ni fortsatt? Hur snabbt ska vi öka?? Det är dag 3 nu? Han fick en macka 2x2 cm första dagen och en halv macka i går.
Sonen har märkligt nog sovit hela nätter sedan vi började provocera med vete. Då kan vi ju dra slutsatsen att den dåliga sömnen knappast har med vete att göra. Humöret är fortfarande bra, kinderna bara märkbart röda, mest den ena.
Dalkulla: sonens dietist sa att man kan smyga in försiktigt när de är 1 år för att se.
Om det står "modifierad stärkelse" eller bara "stärkelse" eller om det står bara "arom" är det också risk för vete i det eller??
Så konstigt, även om vi haft vetefritt nu i ca 2 månader och det har gått bra och man har tänkt på honom som veteallergisk så har vi ändå hoppats på att vi ska ha fel, att det bara är nåt tillfälligt, nåt vi "fått för oss". Allt har ju varit så osäkert med sonens allergier, ingen har ju trott oss och det visar inget på tester. Så det har känts som om han allergier bara varit "för säkerhets skull"...men nu blev det helt plötsligt så verkligt, så definitivt (även om jag vet att det kan växa bort). Det kändes på nåt sätt som en kalldusch när det visade sig att han faktiskt ÄR så känslig som vi trott och märkt när han råkat fått i sig något med vete...men vi har ju hoppats att det bara varit en slump men nu var det ju så tydligt.
Känner mig lite deppig faktisk märkligt när jag inte riktigt känt så förut trots misstanke om veteallergi. Är det bara jag som reagerat såhär??? Tycker det är så konstigt att det kändes så stort bara för att vi liksom fått det konstaterat av en läkare.
Sonens mage är stor nu igen. Säkert en efterverkan av vetet vi gav. I dag skulle han ju varit helt vetefri men mannen hade (som vanligt!!) inte lyssnat på mig och gav honom ett brago havrekex, men det är även vete i...
men nu vet han i alla fall att sonen ska vara HELT vetefri igen så från och med nu så borde han ju bli bättre. Ska bli skönt för kinderna är rätt röda nu och magen större helt klart.
Han sover dock hela nätter nu så de där dåliga nätterna har säkert med något annat att göra.