Tibell skrev 2010-06-07 09:36:00 följande:
ELI: Hur går det förresten för din lille grabb och provoceringen?!??!
tja jag vet inte vad jag ska säga. skulle säga bra. Han blir ibland lite rosig efter maten men inte något ilsket och hans humör är likadant som innan. Det enda som ändrat sig är att han är svårare att lägga på kvällen som jag skrev i går. Han är inte ledsen och verkar inte ha ont, han är bara PIGG!! I går nattade jag honom i 2 timmar och 15 minuter!
men det tror jag har att göra med att han nu är så pass gammal att vi måste dra ner på middagssömnen. Eftersom han inte på något sätt visar några tecken på att ha ont. Han är inte hård i magen och magen är inte uppsvälld som den var förut så tolkar vi det bara som om han helt enkelt inte vill sova. I går sov han nämligen middag 2 ggr, 1 timme och sen 2 timmar, så inte så konstigt att han var pigg på kvällen.
Har ringt till dietisten men inte fått tag i henne än, hoppas hon ringer upp. Vi vet inte riktigt vad som är vad. Eksemen i ansiktet verkar ju komma från vete men han är oftast fin i hyn, bara en stund efter matintag som han blir ltie rosig (inte så där ilsket röd som han varit innan, var säkert pga vädret tillsammans med vetet skulle jag tippa) och sen försvinner det efter ett tag.
Nu får han vete 2 ggr/dag. En liten bit macka på morgonen och sedan får han kanske 1/3-1/4 dl pasta på middagen.