Allergitråden
Det är säkert bara nån vanlig infektion. Han brukar aldrig vara sjuk så nån gång ska ju han också bli det
ja jag får vänta och se. han har ju haft feber i 2-3 dagar nu så de borde ju komma isf. stora sonen hade det men han fick det i omvänd ordning men enligt barn mott så var det ändå tredagarsfeber så det kanske är därför jag inte tänker på det.
Mest orolig över att han var så slö i kväll, men jag får försöka väcka honom i kväll och se hur han är då.
a
blå myran: hhåller tummarna!! Hoppas det funkar. det underlättar ju alltid!
Blir totalt galen. Sonen är frisk men han är vaken på nätterna, i natt 21-23 och 03-05:30!!!!!! Sen sov han till 07....fattar ingenting. Såhär var han ju innan vi tog bort vete med skillnaden att kinderna är fina och magen inte är svullen. Gggaaahhh!! Han gnäller och pratar om vartannat. Han är ju 1 1/2 år o borde ju sova på nätterna
Ni som haft barn som varit/är vakna på nätterna, hur visar det sig?? Skriker de hela tiden?
Har de någon gång sovit hela nätter?
Somnar de om snabbt?
Vi håller på att bli helt tokiga på sonen. Han sov som sagt hela nätter mellan han var runt 4-5 månader fram till 8-9 månader, efter det har det strulat i stort sätt hela tiden. Han sov ju hela nätter då när vi tog bort vete först, men nu är det likdant igen.
OM du nu bara var vete så borde det ju hålla i sig även nu att han sover hela nätter och om det inte bara är vete utan nåt mer så borde han ju aldrig sovit hela nätter eller hur??? Fattar ingenting.
Hans uppspända mage är borta och kinderna är helt bra sedan vi tog bort vete så på så sätt så verkar det ju vara vete, men varför sover han inte på nätterna???
tror inte det är rätt väg att gå att ta bort sömnen dagtid, tror det handlar om något annat.
Måste få lite råd, tror jag blir tokig snart!! Ska på 1½ års kontroll med läkarbesök (hans allergiläkare är även barnläkare på bvc!) så jag ska fråga då men tänkte om ni hade några idéer fram till dess.
Kavat, du har ju funderat på sojasläktningar MEN om det nu var det så borde han väl inte blivit bättre i sömnen när vi tog bort vete?? Så borde ju bara mage o kinder blivit bra men sömnen varit kvar isf?
Han verkar ju inte direkt ha ont heller...han pratar, sjunger, skriker och gnäller om vartannat...så det är inte så att han skriker o gnäller hela tiden.
Ursäkta mitt långa inlägg men vi håller på att gå under. I natt var han ju vaken sammanlagt 4½ timme som jag skrev förut, KAN ju inte vara rätt?!??!
Kavat: tja du nätterna går verkligen dåligt. Vaken 3-5 timmar per natt uppdelat på 2 ggr ungefär. Vet inte alls vad vi ska tro om nätterna. Han gnäller först i sömnen och vi går in, han lugnar sig. Håller på så kanske en halvtimme sen slutar han skrika och sen är han bara pigg...Han har inte ätit nåt annorlunda när han varit sjuk för han har vägrat äta nåt alls. Idag fick han en vanlig macka ca 2x2 cm efter samtal med dietist. Han fick 3 timmar senare EN röd kind, trodde han slagit sig men 30 min senare blev andra kinden lite röd. Får se i em hur det verkar, kommer i alla fall provocera så vi är HELT säkra nu så vi slipper vela. Känns trots allt bra att provocera eftersom vi inte gjort någon medveten provocering. Hans temperament är nog det värsta men det börjat vi lära oss nu och vi vet hur vi ska göra för att det inte ska bli så.
i dag har sonen fått ytterligare en bit macka, lite större bit. Han har fortfarande inget problem med magen. kinderna är lite "rosiga" men inget knallrött.
Vi hoppas innerligt på att det "bara" är eksemen i ansiktet han får av veta och att det med magen var ett sammanträffande. Får han bara eksem så kommer vi att ge honom vete för det är såååå mkt enklare. Kanske har det berott på något annat som gjort att vi trott det varit ett sammanträffande.
Humöret var ju bara bättre i 2-3 veckor o hade det varit vete så hade det ju fortsatt vara bra humör men det har det absolut inte varit, likaså sömnen.
Jag tror o hoppas att magen o humöret bara varit en slump, att det varit samma problem med magen som storebror haft.