Allergitråden
Molina skrev 2010-05-27 21:20:40 följande:
Ni som är i allergisvängarna har en dotter som får förstoppning av vanlig mjölk så vi kör laktosfri kost funkar jätte bra, det va nr1, hon har alltid tålt ägg och för ca 2månader sen fick hon pannkaka lite senare fick hon ett riktigt kraftigt astmaanfall som slutade i illfart till akuten och ja visst allergi nr2 ägg, jag förstår ingenting kan sånt bra komma? Jag själv har äggallergi av en mild form. Och nu har hon även börjat reagera mot äpple, hon får röda utslag kring munnen så jag förmodar att en allergi kan börja ligga bakom där, men börjar känna mig orolig för att så mycket kommit på så kort tid. Jag själv har vissa allergier men av milda varianter som tex äpple vissa rotfrukter och mjök/gluten ska genomgå en utredning själv snart om det. Kiwi reagerar jag starkt på ska vi börja undervika att ge vår dotter det? Kiwi är just hennes favvofrukt men vågar man, jag blir så fundersam.Hur gammal var din dotter när hon "blev" laktosintolerant"?
Kiwi är väldigt allergent! Så det hade jag varit försiktig med, men om hon inte reagerar nu så hade jag fortsatt att ge utan att tveka. Man ska inte ta bort mer än nödvändigt och absolut inte om man inte misstänker att de reagerar på det.
Hur gammal är hon?