Allergitråden
Vi ska till hud på fredag med prickarna runt Siris mun. Hoppas de har något vettigt att säga. Sköterskan var iallafall oerhört snorkig när jag ringde dit. VARFÖR måste man stånga sig blodig hela tiden???
Vi ska till hud på fredag med prickarna runt Siris mun. Hoppas de har något vettigt att säga. Sköterskan var iallafall oerhört snorkig när jag ringde dit. VARFÖR måste man stånga sig blodig hela tiden???
Jag menade inte vanlig YOSA utan VANILJ YOSA. Slant på tangenterna.
Hej!
Ni kloka kvinnor! Siri växer ju lite dåligt och jag tycker alltid att det blir bortviftat " alla barn följer sin kurva" bla bla bla. Men nu är hon 100 cm och väger knappt 17 kg och 4,5 år gammal. Hon har stått i princip still sedan i februari! Jag är 175 cm, min man 184 och vår son ligger 2+ på alla kurvor. Jag pratade med en bekant som är läkare och han tyckte helt klart att man ska ta glutenprover på henne eftersom hon växer dåligt. Suck, det slutar liksom aldrig komma mer och mer saker. Jag var SÅ himla glad för att allergierna har mildrats något. Men jag känner mig verkligen orolig över detta med tillväxten. Om man googlar, vilket man kanske INTE ska göra, så kan man läsa sig till att barnets längd inte ska skilja sig mer än 1,5 SD från föräldrarnas och syskonens för då ska man utreda. Det gör ju Siris med råge. Och varför får jag bara höra att allt är normalt hela tiden? Nu äter hon dessutom en 4 veckors antibiotika kur och har jätteont i magen. Stackarn!
Är det bara jag som är nojjig eller? Hur hade ni tänkt?
Tack för stödet allihopa! Ibland känner man sig nästintill hypokondrisk när det bara blir mer och mer saker med ungen hela tiden.
Angel: jag skulle säga att astman är under kontroll