Inlägg från: crazy hannah |Visa alla inlägg
  • crazy hannah

Allergitråden

Okej tack, men fattar då inte varför gluten tester skall göras. Är det gluten i rismjöl?

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • crazy hannah

ingår ris i gluten så kan det ju isåfall vara det som spökar? Men det är väll bara havre vete och råg som är gluten eller har jag fel?

Tack

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • crazy hannah

nepp googlade på rismjöl och det är inte gluten i, fattar nada. F¨r ta ett rejält snack med doktorn på torsdag.
    Fattar inte varför han är förstoppad för.. .

SUCK

• crazy hannah

Tack så jätte mkt för alla svar så mkt enklare att diskuttera med läkaren då man har lite kött på benen så att säga.

Då skall jag lägga fram det om att neocate kan göra honom förstoppad, iböand tycker man ju att läkare är dumma i huvvet suck, skall försöka att inte slå ihjäl honom och dietisten imorgon haha... Dietisten borde få ett skott i pannan hahahah... ne fy va elak jag är men gahh va trött jag blir....-

Kram på er och tack ännu en gång =)

• crazy hannah

Hej

Nu har vi vart hos doktorn och han kommer att få sköta magen med hjälp av movicol och resolax i 2 veckor sedan blir det patch test, Efter detta kommer han att få nexium och om det nu funkar skall han börja kunna äta mat redan i början på augusti... Hoppas verkligen att det blir så!!!

Tack för all hjälp...

• crazy hannah

Imorgon skall vi läsa av Alexanders patch test, men fick lite ångest. Hon sa väll att jag skulle ta av lappen på morgonen dag 2, det stod det på pappreerna men det stod inget om det skulle göras på morgonen eller kvällen, men har starkt för mig morgonen. Det borde ju gå och läsa av.

Han har uppöjda prickar på 2-4 ställen får se hur det ser ut imorgon... GULP...

kram på er

• crazy hannah

Okej, det blir exakt 24 timmar emellan så då bör det ju vara rätt. TACK..

Är lite nervös, hoppas på det bästa. Kramar på er

• crazy hannah

Tack så mkt. Skriver imorn hur det har gått.

Kram

• crazy hannah

Hej, det gick inte alls bra idag... såhär blev provsvaren...

Cellulosa+NaCl  = ++
    Mjölkpulver+NaCl = ++
    Mjölkpulver+vaselin = +
    Vete+NaCl = ++
    Råg+NaCL = +
    Havre+NaCl = ++
    Sojaböna+NaCl = ++

(ett + betyder svag reaktion
    ++ betyder stark reaktion)

Det konstiga var att han även reagerade stakt på celluslosa som är testet. Sköterskan kunde däeför inte svara på hur tillförlitligt provet är men att han skall hållas helt ren från dessa ämnen tillsvidare.

Jahopp vart börjar man? Suck...

• crazy hannah

Tack alla...

Men jag blir lite förvirrad. Hur säkra är dessa test egentligen(patchtest alltså), det känns inte tillförligt eftersom han reagerade på de tomma rutorna och på testrutan också..? Borde man kolla upp detta igen det är ju tråkigt att han skall äta utan allt när han kanske har fått ett feltest. Kan det vara så att han helt enkelt har känslig hy? Eller griper jag bara efter halmstrån nu`?

Kram på er o tack för att ni finns

Svar på tråden Allergitråden