-
Nutra2är godare, stårju tillomed på S tar den i välling, men inte som måltidsdryck, i mat etc - vi har testat! Även testat profylac för detta. Vi blev beviljade merkostnad för risdryck men så angav jagatt vi testat nutra i allt utan framgång i samtalet.EL I skrev 2010-05-01 22:27:11 följande:De verkar försöka hitta alla kryphål som finns för att man inte ska få de där ynka pengarna det handlar om Ang nutra. Är det någon mer än jag som upplever att nutra 2 är mindre "äcklig" än nutra?? vi fick nutra 2 utskrivet denna gång och upplever inte alls att den luktar så där hemskt och sonen verkar gilla den bättre eller är det bara så att vi båda vant oss
-
Grym lapp!Angel Gbg skrev 2010-05-03 07:52:34 följande:Som jag reser rätt mycket så börjar jag få in vanan... medhavd mat till flyget + intyg... gud vet vad dom kan få att vara "vätska" numer så lika bäst! Väl på plats... mycket ren mat, kyckling och pommes osv. I Egypten förra året så åt även C ägg så det var omelett till frukost och för att allt skulle klaffa hade jag en lapp på arabiska där det stod något i stil med "du Allahs tjänare, var detta barn nådigt och hjälp hennes hälsa då hon inte tål (och sen var det hela listan inkl exempel på dom vanliga sakerna alltså mjölkprotein tex ost, grädde, glass och då även inspecat deras lokala vanliga mjölksaker och sen igenom alla hennes allergier) och lappen avslutades med något i stil med att guds nådighet kommer visas för dig som hjälper detta barn" Jag fick lappen skriven på VC där det satt en drös arabtalande en dag jag var där och den var SUPER!!! Visade den dag 1 för han som hälsade välkommen i restaurangen på all inkl hotellet och vi fick ett bord och sen ropades kökschefen in som sen blev vår "slav" resten av veckan.... C fick allt hon ville och allt kom speciellt till henne från kökschefen som själv lagade hennes mat och vi hade en special servitör som alltid kom med maten till bordet så allt gick bäst!!! C blev jättesjuk /lunginflammation men dock servade då även roomservice utan kostnad så jag är lugn så länge man har papper.
-
S reagerade på ägg på kvällen, oavsett när på dagen hon fick i sig det (till skillnad mot mjölk som var en vss tid efter intag)EL I skrev 2010-05-07 17:41:09 följande:Någon här av er som nu hittat alla (de flesta) allergier så era barn mår bra (om de inte får i sig nåt de inte tål). Hade era barn någon speciell tid på dagen som de var "sämre" eller var det likadant hela dagen? Alltså jag vet ju att din son Kavat t ex kunde "må bra" när något hände för att han då glömde bort lite grann att han hade ont? Anledningen till att jag frågar är att nu GALLSKRIKER sonen igen. Blir som en båge och verkar ha ont. Får inte ens ta i honom var ju likadant i går kväll, tänkte om det liksom blev värre när han var trött eller om detta "bara" är trötthet??? Såååå svårt när de är så små
-
Blanda (5-10 ml) laktulos i 30 ml vatten/välling läste jag.Amulett skrev 2010-05-09 20:46:07 följande:30 ml!? Barnmottagningen sa 5 ml i tre dagar, och öka till 7,5 ml om inte den lägre dosen hjälpt (hon är snart 10 månader, väger 7,5-8 kg (hoppas jag, hade minskat i vikt vid 9 månader ...)
-
Vi fick f-ö rådet att börja med 10 ml (2år, 9 kg) för detvar bättre att börja regält så detskulle lösa sig och man sen kunde trappa ner. Risken annars att man får öka o öka o till slut hamnarpå en höre nivå. Vi ger nu 2½ ml om dagen, men inte varje dag.
-
Chokladdrömmarär utan mjölk och ägg, men hur det står till med soja vet jag inte.Helle76 skrev 2010-05-10 20:57:35 följande:Ingen som vet på rak arm vilka av gilles kakor som de som inte tål ägg, mjölk och soja kan äta?
-
Trollmor: *kram*
-
Vad tror ni om detta? Jag tål inte mjölk, visaringet på RAST, har inte testat prick eller lapp. Jag kan äta lite smör, men ingen grädde osv. Reagerar bara med magen på det, iallafall på små mängder. När jag fick astmamedicin med mjölk i blevdock astman sämre. Nu funderar jag på att testa hårvård med mjölk i. Bör man avstå pga allergi, eller ska jag utgå från att jag hat en lokal reaktion i magen så hårbotten inte kan reagera på det?
-
Min första tanke går till celiki (glutenintollerans).Tibell skrev 2010-05-23 21:48:22 följande:Är det bara jag som upplever att man blir lite smått hypokondrisk som allergimamma ?!? Känns som att man övertolkar allt ;) Men nu har jag en fråga till er kunniga. Kan viktnedgång ( och väldiga svårigheter att öka igen ), enorm trötthet samt illmående vara tecken på allergi/intollerans mot något som vuxen ?!
-
Idag fick vi höra att dottern ätit sååå bra på dagis, de hade aldrig sett henne äta så mycket tidigare. Jippi tänkte vi innan de sa hur mycket: 3½ köttbulle och lite potatis. Äter hon inget annars? Vi som tyckt att matvägran vänt lite... Faktiskt tyckt hon börjat äta bättre sen vi börjat testa mjölk - eller så beror det på lomudalen. Fast klart - länge var en normal portionsstorlek 1 msk mat. Och jämfört med det är faktiskt 3½ köttbulle mycket. Nu är det dags att testa mjölk även på dagis. Håll tummarna!!