Prince or Princess skrev 2011-12-19 15:54:38 följande:
Nää!
usch vad ledsen jag är. Vad vi än testar så reagerar hon på det! Nu är jag helt säker på att hon reagerar på gurka OCKSÅ! Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Hon kan ju inte bara äta ris, kött o neocate?! Dietisten kommer få ett spel. Men jag KAN inte ge henne sånt hon inte tål! I natt vaknade hon massor och kliade och kunde inte somna förrän jag gett henne panodil (kan ju varit tänderna också) men iallafall får hon hysterisk klåda och eksem av gurkan. Ska testa skalad ekogurka imorn, men om inte det heller funkar vet jag inte vad jag ska ta mig till! Ska baka på teffmjölet tänkte jag, men då är det ju många ingredienser i så man vet inte vad hon reagerar på om hon gör det. De snällaste, potatis, majs, gurka, blåbär, sv vinbär funkar inte. Vad kan jag då testa med i grönsaks-, fruktväg? Hon reagerar även på hirs och /eller quinoa har jag tyvärr insett. Vad ska jag göra? Har någon nåt annat tips? Känner mig fullständigt förstörd när vi aldrig får lägga till nåt till hennes mat :'( är sååååå ledsen nu. Sen typ 2 månader har vi inte kommit någon vart alls!!
Ja, du.. Min ena tanke är att sätta henne på aerius så hon slipper bli så dålig.. Brukar lindra något.. Om hon nu inte redan får det.
Min andra spontana tanke var att hon reagerar luftburet på andra saker. Alltså djur, ägg, sädesslag, nötte osv. Att det inte alls är reaktioner på all mat... Men gissar att du redan har tänkt över det där.
Mina minsta barn reagerar i princip så fort de kommer hemifrån... Väldigt ofta i alla fall. På vad vet jag inte, men de verkar rusktigt känsliga luftburet och eller vid kontakt. Hemma i vår miljö så går det ju oftast bra.
Min lille tål: nötkött, fläskkött, potatis (även Icas pommes, OLWs köttsaltade potatischips - för variation) ris, (Vårgårda ris, pama minutris, Friggs eko osaltade riskakor), palsternacka nämde du inte så det hade jag testat.
Banan funkar, mango funkar.
Dietistens lista här innehöll även jordärtskocka men min mage pajade på det, så jag gav aldrig liten då.
Broccoli är också rätt snällt.
Renskav verkar funka.
Älgfärs funkar
Vitkål (gasbild) Men lägg i blöt., byt vatten och koka
Morot funkar nu, broccoli, bambuskott och vattenkastanj tror jag också funkar. Gurka och tomat funkar, Fläder funkar, sv. vinbär, blåbär,
Kyckling funkar inte. Ska testa kalkon.
Hm, ska fundera på vad mer som var på dietistens lista...
Kram!