Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

Ni som bakar utan ägg, vad penslar ni bullar med?

Åt en lussebulle penslad med ägg igår och 2st rödspättafiléer vända i ägg innan paneringen i går. Och han kräktes kopiöst hela kvällen. Dock inte ont i magen.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Trållmor: tack. Får göra en laddning med nya lussebullar som även är utan ägg. På onsdag ska i alla fall allergiproverna tas. Sedan får jag svar den 11/1.

Jag har 3 lådor med neocate Advance som bara står i vår matkällare. Johanna vägrar dricka det längre.
  • 2små2stora
    trållmor skrev 2010-12-16 09:21:43 följande:
    3Busfrön (fast du har 4 nu ): Var bor ni? Kanske göra ett byte? Neelah ska ju övergå till Advance nu

ELI79: hon vaknar och är, precis som du skriver, pigg. Sen är hon inne i en jättemammig period så då vill hon bara vara hos mig. Hålls hon ifrån allergenerna så kan hon sova hela nätter, om vi har tur Men annars så kliver hon upp och är superpigg, och vill gärna väcka de andra för att leka. Andra nätter så kan det bara vara gråt. Får hon i sig allergener så är det säkert tre uppvak/natt, varav två kortare och en längre period. Men då är det oftast magont och ren och skär ilska hon kommer med Utbrott som heter duga, och skittrist mitt i natten då man helst vill emigrera till landet långtbortistan
    Utanför strängnäs
  • 2små2stora
    trållmor skrev 2010-12-16 16:00:35 följande:
    Nu har jag lite dålig koll på strängnäs, men det är inte så där jättelångt till/från Gävle, va?
    Angel Gbg skrev 2010-12-16 15:39:26 följande:
    Trållmor: Vi åker upp till Svall på söndag och jag har en himla massa Neo Adv så jag ska kolla datumen så... för det är nog rätt länge tills vi åker upp nästa gång och om det inte är en evighet kvar så kan du få ta det så dom inte går till spillo. Försöka oss på en dejt? Vi stannar till 7/1
    Åhhh, jättegärna Vi ska ju till Sundsvall nu på lördag, och sen åker vi ner igen i mellandagarna någon gång

Jag ska skälla på dietisten jag, för hon har bara skrivit ut 40 st Advanced, fast vi kom överens om där att det går åt minst 60 st på en månad. Okej, jag blir glad bara jag slipper betala vad det egentligen kostar, men man tycker ju att de kan skriva ut så det räcker i en månad iaf...
    Det är 20 mil till Gävle

Det finns ju alltid möjligheten att skicka. 
  • 2små2stora
    trållmor skrev 2010-12-16 21:25:15 följande:
    3Busfrön: jaa, det är ju ett alternativ När vi har bytt klart till Neelah kan vi ju höras av så kan jag skicka de burkar vi har kvar
    absolut.
  • 2små2stora
    Maddisen80 skrev 2010-12-18 19:08:44 följande:
    hej jag undrar om de är vetemjöl i mamma scan köttbullar ? de står ju inte på innehållsförteckningen ,men min sambo säger att de är det
    Står det inte glutenfria på dem.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-12-20 23:00:38 följande:
    Ja, hemma har vi en 5-åring som vi inte blir kloka på... När vi nästan helt tog bort laktosfritt/mjölk och havre så slutade hon nästan helt klaga på magont. Nu äter hon havre igen och lite mjölk och klagar mer. Enbart havre mindre klagan, enbart mjölk mindre klagan... Hon klagar direkt efter att hon druckit mjölk/youghurt, alltså direkt efter på att hon har ont i övre delen av magen (ovan naveln). Ost verkar dock funka.
    Havre eller mjölk eller både ock. Fasen att det ska vara så svårt. Hon äter ju så lite varierat ändå så man vill inte exprementera för mycket.
    Och så är munblåsorna tillbaks i större utsträckning. Äter hon vete fiser hon så det luktar apa. Jaaaa.... Tänkte vi skulle få rätsida på allt nu i jul, så att vi vet vad vi ska göra framöver. Men blä, vad det är svårt.
    Gluten ville ju inte läkaren testa igen för hon äter för lite... Ska vi bombadera med gluten? I så fall så vill jag redan ha en tid för glutentest igen, annars är det ingen idé. Nej, usch, varför kan hon inte visa på tester så man vet.
    Här funkar bara ost ingen annan form av mjölk.
  • 2små2stora

Är det vanligt med ägg i frallor? Åt en fralla med skinka på sjukhuset idag och sonen har kräkts enorma mängder i em/kväll och har svårt att komma till ro. Det verkar köra i magen på honom.

• 2små2stora
    Kavat skrev 2011-01-03 10:50:55 följande:
    Nej, möjligtvis som brödglans? Annars så är det nog kontamination kanske? Eller mjölk- smöret? Eller funkar det nu?
    Mjölk verkar funka åt både cremefraiche, grädde och philadephiaost på nyår utan reaktion, men han har aldrig kräkts på det sättet av mjölk.
Svar på tråden Allergitråden