mithrandil skrev 2011-11-03 12:25:44 följande:
Skulle behöva hjälp.
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Har bestämt mig för att sluta gå till barnallergimott i kungsbacka. Får ingen hjälp därifrån öht.
Jag vill ha en vettig allergiutredning på båda barnen och jag vill ha en läkare som faktiskt kan ge mig råd.
Vart ska man vända sig? Kan ju inte direkt gå till barnmott i varberg. Hade jag stannat där hade amanda aldrig ens slutat med mjölken.
Blä säger jag! Jag fattar inte varför ni inte får någon hjälp därifrån! Det låter helt sjukt, för oss har de hjälpt. Men jag har i princip sagt att jag vill att ni gör det här testet och då har vi fått det.
Ska du ha en riktig allergiutredning på dina barn misstänker jag att du måste göra patchtest om det ska visa något och då är det NÄL eller Östra som även numera gör patchtest, som jag vet om.
Du kan alltid skriva en egenremiss. Ring och prata med dem.
Men samtidigt tycker jag det låter helt sjukt att ni inte får det i Kba. Jag har ju bara två andra läkare på barnmottagningen i Kba att jämföra med och de sa till mig att mina barn inte var allergiska mot något mer och vete kan man inte vara allergisk mot osv. Det fanns ju inte några mer tester att göra enligt dem. Så att komma och göra patchtest på allergimottagningen var en befrielse, eftersom det visade på allergier. I vårt fall hade de helt fel. Så de fick jag ju absolut ingen hjälp av. .
Vad har ni testat och inte testat på dem och med vilka tester? Har ni gjort RAST på hela födoämnespanelen på dem? (mjölk, ägg, vete, soja, torsk, nötter?)