• Kavat

Allergitråden

t0va, säg till innan att ni även vill testa ägg soja och sädesslagen på lapptestet. Säger man till innan så får nu det nog eftersom han reagerar på det. Känns dumt att inte testa när ni ändå är där. Men det förbereds ofta innan så det bara är att sätta på "lapparna" och då går det nog inte att säga till på plats.

• Kavat

C73, Nutramigen är stoppande, så be att få byta till Althera eller pepticate om han inte mår bra av den. Det finns barn som intr tål någon av de ersättningarna och då får man ge neocate som är helt ren från mjölk.

• Kavat
    Miralicia skrev 2011-08-23 20:20:05 följande:
    Nutra AA innehåller sojaolja det gör inte Neocate men i övrigt ska de vara likvärdig, dvs att de inte är baserade på mjölk över huvud taget.

Spyr han av Nutra AA skulle nog jag som steg 1 be att få testa Neocate och se om det kan vara sojaoljaan han reagerar på. Steg 2 om han fortsätter att spy av Neocate är att fundera på reflux.
    Missade visst AA , tur att vi är fler här!
  • Kavat
    cofiepropp skrev 2011-08-23 19:48:44 följande:

Oki... men vad jag förstår är nutramigen aa och neocate samma sak??  Börjar ju fundera på om d verkligen ska behöva vara så här att han spyr ner säng,vagn och sig själv gång efter annan... O han äter ju som sagt inga jättemängder heller... max 120 och då spyr han upp iaf 30-40 av det... Träligt e d...

Sorry, läste lite för snabbt. Missade helt att du skrev AA... Tur du frågade igen!

Mår han bra annars eller är spyorna enda symptomet?

Blir han inte bra kan det vara reflux också. Men se om det blir bättre om ni byter ersättning först.
    Min minste som har reflux hade mest ont av att ligga ner, blev bättre när han satt halvt upprätt. Hostade och kväljde massor och gallskrek när man la honom ner. Vaknade även mycket och ofta. Och spydde...
  • Kavat
    Allrona skrev 2011-08-24 10:18:15 följande:
    Blod i avföringen hos bebis 3,5 månad som ammar, är allergisk mot mjölk och ägg vilket mamman utesluter ur kosten och ersätter inte med soja. Även väldigt gnällig och missnöjd men verkar inte ha speciellt ont i magen. Vad tror ni? Fler allergier?

Alltså inte min bebis
    Soja/baljv/guar mm? Alltså ta bort allt vad sojasläktingar heter.

Sen havre, sen vete/råg/korn, i den ordningen hade jag utslutit. Eller tagit bort allt och provocerat...

Fisk äts inte dagligen? För då är det absolut också aktuellt att kolla upp.
  • Kavat
    2små2stora skrev 2011-08-24 16:06:58 följande:
    Hur vanligt är det att barn reagerar på ananas? Tror att det är det som orsakar W's prickar och röda rumpa. 
    Vanligt, vet jag inte. Men min dotter blir röd i underlivet och rumpan och får eksem av all ananas, apelsin, clementin, citron mm. Funkar de andra citrusfrukterna?

Misstänker även att liten blev det när jag ammade, men har inte provat igen.
  • Kavat

Lillskruttet, jag är också (tyvärr) inne på Miralicias spår om fler allergier.

• Kavat

Mithrandil, läkaren är det inga fel på, tror inte att du hittar någon bättre. Ssk kanske glömde, har en dålig dag? Maila direkt till läk och skriv som det är?

• Kavat

Mithrandil, jag förstår dig verkligen. Jag tycker du ska säga det till läk när du pratar med henne. Vi har fått div tester, när vi behövt. Båda stora fick patch när vi bytte till dem eftersom inte barnmottagningen hjälpte oss. Liten fick rast på den vanliga födoämnespanelen här i våras (?) när jag behövde hjälp, men visade inget trots klara reaktioner på fisk och mjölk med eksem. Jag trodde det absolut skulle visa på torsk, men inte. Resten har han ju bara fått i sig någon vecka så inte så konstigt att det visade. Ägg är ENDA Allergin som visat på rast på mellansonen han som är sååå allergisk mot sädesslag och absolut får eksem och nässelutslag direkt. Och att det är så är vanligt. Så jag tror att hon nästan räknar med att det inte kommer visa och "facit" är uteslutning och prpvocering. MEN jag tycker absolut att du ska säga att du måste ha hjälp nu, absolut patch!!! Men även rast tycker jag för att se om det visar något. Gör det det så är det ju en jätte hjälp. Kram!!

Svar på tråden Allergitråden