Allergitråden
Astma och allergiförbundet tipsade om en grupp på fb för Köldallergi = Köldurtikaria = Cold Urticaria
www.facebook.com/group.php
Astma och allergiförbundet tipsade om en grupp på fb för Köldallergi = Köldurtikaria = Cold Urticaria
Vi använder (majs) att panera med. Blir krispigt och gott.
Svarar från mobilen så blir lite knasigt. Sådär ser min lille ut ibland när han fått i sig saker han inte tål och bl.a när han fick Althera.. Har du ingen reaktion av bajset eller kisset. Min lille blir superröd och får miniblåsor även när han bajsat och ibland även kissat. Vaknar även väldigt ofta och har svårt att komma till ro och spyr.
Man får inte eksem av laktos.
Linderas, gjorde de blodprov på gluten? Om det inte är gjort se till att göra det så fort det går. För att utesluta om ni framöver behöver ta bort vete/gluten. Men det får inte uteslutas innan prover är tagna och ev gastro, för utesluter man själv kan man inte sätta rätt diagnos. För han har fått Enagos välling gissar jag? Vad åt han för sorts välling innan? Lukta aceton, kan man inte göra det vid diabetes? Fast då brukar man ju dricka mycket och kissa mycket.. Så det stämmer ju inte. Kontakta läkaren (förutsatt att han inte blir sämre) på måndag tycker jag. Även fibrer kan ge diarréer utan att de är allergi. Ris och majs är stoppande.
Suzzy, ger du något annat att dricka som är lika lättflytande sim bröstmjölk? Kommer det också upp om du testar? Typ vatten och ersättning. För vätska kommer ofta lättare upp, men är det enbart bröstmjölken så skulle jag ju tippa på att det är något du äter som inte funkar.
Mithandril, klart barnen ska få gå på dagis utan att bli dåliga, det är deras rättighet. Ring läkaren och prata med henne och fråga om hon kan hjälpa till på något sätt, om rektorn kan ringa henne t. ex. Så gjorde vi. Vet inte om rektorn här blev klokare men hon förstod allvaret. Miralicia har skrivit allt som behövs. Ni har rätten på er sida. Angående mat, har du kollat här? www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b103288p1041869.html. Imat använder vi ju inte längre utan har kokos i mat istället för grädde och risdryck i te.x potatismos. Korv stroganof blir grymt god t.ex ska kolla om jag lagt in receptet. Kram på dig!