mithrandil skrev 2011-08-15 17:48:21 följande:
Vad som helst förutom majs hade jag velat säga. vad äter vi annars då?
majs är ju liksom basföda hemma. Usch. Men okej.. majs får gå bort eftersom jag tyckt innan att hon reagerat s å maizena. Sen kan det ju också vara majs som spökar eftersom hon inte verkar klara korvstroganoff, så då kan jag nog ta bort risdrycken som ev källa för då är det väl mer troligt att det är korven.
Inge mer korvar då eftersom alla innehåller druvsocker? Antar att det bara finns druvsocker av majs eller vete?.
Vad reder man såser med? Krångel!
Varje gång nåt mer livsmedel går bort blir man ju helnipprig.
Nu hade hon dessutom gått ner rejält igen. vet inte hur mycket, andreas var med henne men han sa att det var mycket men att hon iaf vägde lite mer än förr förra vägningen för 2,5mån sen. Nu har jag mer kött på benen när jag tar kontakt med läkaren nästa gång.
Jag har ju tagit bort majs ur min kost, majspasta, maizena och ja, majs av renare slag.
Men jag fixar lithell och scans korv, mamma scans köttbullar och det verkar även liten göra (genom amningen). Har vissa dagar levt på korv och köttbullar så.. Ja, han klarar det.
Så hon kanske fixar det sen. Men det är nog lättare att vara superstrikt i några veckor och se om det är det och hon blir bra. Utan korv också alltså.
Vi reder med rismjöl hemma.
Jobbigt att hon inte mår bra, men hittar man bara helt rätt saker som inte funkar så går det som en dans sen. Så var det i alla fall med mellankillen här hemma. Det var skit, skit och skit fram tills ALLT han inte tålde försvann.
Han levde ju på väldigt strikt (och tråkig...) kost i flera månader. Alltså samma till lunch som till middag (pot, palsternacka, nötkött. Ris, banan och majs i mindre mängd och päron funkade. Thats it. Och Profylac som han hade. Dietisten sa då att det är ingen fara ur näringssynpunkt att äta så ovarierat. Och att barn inte brukar tycka att det är tråkigt även om vi gör det.
Till liten nu som absolut ska äta själv så gör jag små köttbullskorvar och fryser in och tar ut till lunch och middag.
Toppen för en liten barnhand att hålla och blir riktigt bra. Alternativt kokt köttfärs och potatis/palsternackmos i frysen i plastmuggar.
Köttbullskorvar
Jag har nötfärs, rapsolja, liiiite salt, lite vitpeppar, fiber husk och po-fiber (potatis). Recept ungefär enligt mina köttbullar med soltorkad tomat i bloggen, men inte det där extra (tomat, grillkryda) utan väldigt enkla.