tes 75 skrev 2011-06-23 07:32:11 följande:
Kavat skrev 2011-06-22 21:25:16 följande:
Usch då...
Egentligen så tror jag inte kroppen behöver kolhydrater alls nästan. Alltså det går ju att äta lchf och de mår ju oftast väldigt bra. Inte för att det kanske är en sådan stor tröst just nu kanske, men men..
Min kille hade ju diarrér och var vädligt lös men av någon anledning blev det bättre när han blev runt 2 och av med blöjan. Fråga mig inte varför. Hoppas att det blir bättre, något måste ni ju kunna få till hjälp. Kram!
tack för kramar... och ja, man kan säkerligen leva fullgott utan kolhydrater, men det lilla extra goda i livet går ju bort rätt hårt. jag minns vad jag led av att inte kunna äta bakverk med ägg i när jag var liten, & tänker på hur trist det kommer vara för mina ungar att aldrig kunna mumsa loss på nåt kalas. alltid bara äta smuliga rismuffins & torra riskakor
nån som provat att göra glass på rismjölk + rapsolja i glassmaskin? hemgjorrd glass med kokosgrädde har jag lyckats göra med ok resultat, men kokosmjölk är också på vår allergilista numer.
Nej, tyvärr, vi använder kokos i glass om vi gör typ "vanlig" glass. Men däremot så går det ju lätt att göra typ hallonsorbé på enbart hallon och floursocker som mixas, eller sirap. Alternativt banan och avocado om något funkar så att det blir mer krämigt.
Funkar avokado föresten så finns det nog en hel del rawfood-recept på glass. Då får man ju det lite fetare som jag tycker behövs för att det ska blir mer krämkonsistens.
Hade jag gjort på enbart risdryck så hade jag nog försökt tjocka till lite med lite rismjöl också för lite mer konsistens (och kokat upp då givetvis) och så olja och någon smaksättning då.