Allergitråden
Nu äter han nestles fullkornsvälling.
Kommer ta bort gluten även från honom så man får väl göra något liknande det amanda har fast kanske blanda det med rismjölk eller något. Kanske blir godare då?
Han äter jättebra om han inte mår dåligt. Nu när han varit kass i magen länge äter han bara ris och grönsaker.
Han vägrar ju äta mycket. skulle gissa på att han väljer bort mat han inte klarar av. behöver man berika till en 2åring?
vet inte om jag vågar testa ge honom havreprodukter, han åt alltid havregrynsgröt när han var mindre men nu vägrar han äta det. vet inte om man tolkar det som om han inte tål det eller testar ge honom det.
Själv tycker jag ju bättre om havreprodukterna än ris. Amanda verkar klara havre hur bra som helst. om det inte är därför hon inte går upp i vikt igen.
fan.. hoppas vi får tiden till dietisten snart så vi kan få nån ordning på allting. går ju inte ha ett barn som mår dåligt och ett barn som inte går upp i vikt. Annars tänker jag mig att gå ner på baskost för alla.
jag själv verkar också bli dålig varje gång jag äter något som innehåller gluten numera. Så konstigt! Jag som aldrig mått dåligt av det förr men nu klarar jag varken pizza, smörgås eller pasta. får världens magknip.
Eller kan det vara så att jag reagerar nu bara för vi äter det så sällan?
Menar hon inte att de skulle kolla om han inte tål veteproteiner? Alltså är man allergisk mot vete så tål man sällan vetestärkelse heller. Eller skulle hon göra patchtest/lapptest med vetemjöl?
Vanliga havregryn innehåller vete, eller ja, andra sädesslag upp till 2%. Så ge för allt i världen inte vanliga havregryn om du tar bort enbart vete. Jag tror du ska lita på vad han vill äta och inte äta. De brukar vara rätt smarta de där små! Min dotter valde ju själv bort allt med ägg i t.ex... Hon grät när det var saker med ägg i och vägrade äta, senare fick vi reda på att hon var allergisk....
Ja, det var ju det jag sa när du var här att du skulle kolla dig och din mage!
Låter inte alls konstigt med tanke på min DH och mina allergiska barn... Det brukar också vara så att man märker större skillnad om du äter utan det du inte tål och sedan äter då och då, för då märker ju du att du mår bra emellan. Tar du aldrig bort det så mår typ jämt dåligt fast får inte så stora variationer. Så var det för mig i alla fall.