ELI 79 skrev 2011-03-18 15:38:08 följande:
Tar ni bort allt för "minsta" symtom eller hur mkt symtom tillåter ni dem ha och isf vad för symtom?
Det beror helt på vad och hur. Båda barnen är ok här hemma när de äter det som vi vet att de tål och miljön är ok (förutom sängen då..
) och när vi provocerar med något.
Idag fick dottern en HelloKitty glass och hon har varit helt tokig.
Högt och lågt och hit och dit och klagat på magont och ja, inte sig lik.
Så bort med dem. Det finns lite allt möjligt det skulle kunna vara i, men om det är glukossirapen hon reagerar så mycket på eller om det var färgämne eller något annat orkar jag inte luska ut just nu.
Fördelen med alla allergier är ju att det är ett fåtal produkter som funkar och det blir mycket ekologiskt och då slipper man ju all sådan "skit".
Men som sonen som kommer hem med eksem och inte kan sova och magen pajjar så vet vi vad som är orsaken typ spår av vete.. Men om han hade fått andra eksem som vi inte hade sett innan eller om han återupprepade gånger hade spytt eller ja, något nytt symtpom hade jag absolut tagit reda på vad det var.
I och med att vi äter så pass special så har jag ju total koll på vad de äter hemma. Så då är det rätt lätt att hitta ev. felkällor på dagis. Om det är nya saker vi inte använder här hemma osv. Förutsatt att han äter det som läggs på tallriken och att det är det han reagerar på.
Men dyker det vid enstaka tillfällen upp konstiga prickar osv som försvinner utan så stort obehag så gör jag ingenting. Kommer det igen så försöker jag luska och skriva upp vad de ätit och sen glömmer jag det tills nästa gång det dyker upp likadant och så skriver jag upp då med. Tillslut har jag hittat vad det är och kan undvika det. Men jag brukar inte orka göra regelrätta uteslutningar och provoceringar med enstaka reaktioner utan det får bli när tillfälle dyker upp typ.
Hade de blivit jätte dåliga av något hade jag absolut luskat och försökt hitta orsaken.
Svar nog?!