lolo21 skrev 2011-03-16 17:18:45 följande:
Läser o läser o lär mig massor, denna tråden e bäst!
Min lilla Lova tkr jag peppar peppar har blivit lite bättre efter mjölk&sojafritt. Hon är mindre skrikig på kvällarna, även om det varierar, men framförallt så blir hon oftast nöjd när hon har ammat, inte superarg som förut. Nu kan hon släppa bröstet och bara le:) Det hände inte innan! Och snaScken har hon blivit, man ska prata o skratta med henne hela tiden:)
Kräkande har inte blivit bättre dock, men vi är ju lite inne på om det är reflux också. Det kanske tar längre tid innan det blir bättre med kräkningar just? Eller så får vi vänja oss vid att ha en super-kräkare.
Men om hon fortsätter vara bättre så var det ju mjölken hon inte tålde. Eftersom jag helammar så finns väl ingen anledning att provocera? Inte på länge iaf? För vi vill ju ändå inte ha ngn mjölkfri ersättning. *vill aldrig in i neocate-livsmedelshänvisnings-distansapotek-strul- strul-strul igen* Lider med er som kämpar med det! Vi hade det såå kämpigt med sonens mat så tack o lov att amningen funkar nu. Kan man amma för alltid? ;P
Skönt att det går åt rätt hål!
En månad utan mjölkprotein så är det ur hennes kropp också... Minns inte men hade hon andra problem än kräkningar?
Jag hade inte provocerat om ni även misstänker reflux och du tycker det funkar.
Jag äter ju fortfarande typ baskost med liten och ammar ungefär hälften nu. Ser ingen som helst anledning att provocera honom med mjölk innan refluxen är borta. Nu medicineras ju han också.
Att jag vill ge ersättning är ju för att han sov så dåligt och jag inte får i honom mat och han verkar sova bättre nu. Om det är att han får mindre av det han inte tål (att jag fortfarande äter något han reagerar på), om det är för att han blir mättare dagtid och sover lite bättre eller om det bara är tillfälligheter vet jag inte.
Just nu känns det inte som han sover bätter, men men, jäkla ingefära!
Det är just när man får i sig saker de reagerar på som man känner för att lägga ner amningen..
Men visst är det sååå smidigt!