• Kavat

Allergitråden

mithrandil skrev 2011-03-14 10:10:18 följande:
    Tack.. nä, något mer stoppande vill vi inte ha. Hon är ju redan förstoppad stackarn.
    Hade tänkt mig köra enbart neocate tills hon har normal avföring igen.
    Hon brukar äta varje 2,5tim, när hon enbart åt ersättning åt hon var 4e tim, men jag funderar lite 2,5h känns lite tätt och 4 kännslite för brett isär nu när hon är van att äta ofta. Kanske var 3e tim blir bra?
    Vill ju varken ge henne för mycket eller för lite mat.
    Säger hon inte till?

Tar du bort Enago helt? För annars så stoppar den mer än lite rismjöl i välling...
  • Kavat
    mithrandil skrev 2011-03-14 10:21:20 följande:
    Tack.. ja då kör jag på det i ett par dagar då, sen kan man ju blanda ut ett par mål till välling.
    Man behöver väl inte ge välling vid alla mål? jag har tidigare gett 2 mål ersättning som mellanmål och då vill jag ju inte de ska bli för mättande?

Kavat: Tack, ska skriva ner det på papper så jag har det sparat sen.
    Nej, du måste inte göra den till välling varje gång. Om jag hade tagit bort amningen nu så hade jag nog bara gett Neocate på natten för att han så småningom inte ska äta på natten.
    Går du enbart ner på Neocate så är den är väldigt lättsmält. så de håller sig inte mätta så länge, så ev får du ge oftare misstänker jag. Men det märker du väl.

Din lilla åt ju lätt en full flaska, medans min kille knappt äter en dl...  Så det gör ju också att min kille får äta oftare.
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-03-14 10:28:39 följande:
    Nej, du måste inte göra den till välling varje gång. Om jag hade tagit bort amningen nu så hade jag nog bara gett Neocate på natten för att han så småningom inte ska äta på natten.
    Går du enbart ner på Neocate så är den är väldigt lättsmält. så de håller sig inte mätta så länge, så ev får du ge oftare misstänker jag. Men det märker du väl.

Din lilla åt ju lätt en full flaska, medans min kille knappt äter en dl...  Så det gör ju också att min kille får äta oftare.
    Tillägger och till mellanmål och som måltidsdryck osv behöver du ju inte göra välling.

Men jag ersätter ju typ "mål" med välling och till eftermiddagen för han ska bli mättare och sova längre. Min kille äter ju enbart en istärning potatis per dag..
  • Kavat
    2små2stora skrev 2011-03-14 10:23:39 följande:
    I någon enstaka flaska gör det nog varken till eller från om barnet är ok i magen men om det ges i 8 flaskor/dag och barnet redan är förstoppat så kan det bli problem.
    Jag fattar hur du menar och håller med om att ge ren Neocate ett par dagar.

Sen är det ju olika hur man funkar givetvis, men ingen av mina killar har blivit förstoppade trots att de nästan är uppfödda på ris. Men jag har ju gett liten neocate-risvälling med olja och ammar resten (och har neocate och ris sakta under 3 veckor och det enbart) utan förstoppning.
  • Kavat
    mithrandil skrev 2011-03-14 10:32:19 följande:
    haha.. ja hon har aldrig tackat nej till mat som kommer ur en flaska, oavsett hur mycket det är. det skulle vara om hon är sjuk då, men aldrig annars. Matglad liten rackare.

Nu har hon sovit 1tim. Skönt.

Hur mår liten idag? Börjar han bli bättre?
    Nje. Natten var ingen höjdare. Men jag vet inte för jag fick nog hjärnsläpp igår. Kunde ju ha pumpat ur under dagen för att få det, men tänkte inte. Och han är grinig till tusen.. Men får ju en tand också, så vad som gör vad vet jag inte.
    Så natten var inte alls kul... Trots att han faktiskt fick panodil vid läggdags och en gång till.. Men nu hoppas jag att det vänder för utslagen är inte alls lika ilskna som igår och det i rumpan var typ borta i morse.

Skönt att hon mår bättre! Tänkt bara på att det inte är säkert att de har Neocate inne på apoteket, eftersom det är beställningsvara!
  • Kavat
    mithrandil skrev 2011-03-14 12:00:40 följande:
    Nu har amanda fått tid på barnallergimott i kungsbacka.
    Ringde och berättade om henne problem och att vi inte får någon direkt hjälp ifrån varberg.
    Läkaren skulle tydligen resa iväg snart så vi skulle få en tid när hon kom tillbaka, men när sköterskan gick för att prata med läkaren om när hon kom hem igen tyckte hon att amanda skulle få en tid redan innan hon åker så på onsdag kl 13.30 ska vi dit.

Nu hoppas vi på att vi får den hjälp vi behöver!
    Solig
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-03-14 09:16:45 följande:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/allergitrade...

Se vad som händer om ni klickar på länken nedan, går det att anska om medlemskap där?
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/allergitraden-for-oss-som-hanger-i-allergitraden-222

Så där jag, nu kan ni ansöka.
    Presentation kan man lägga till efteråt och ändra allt som man vill. Jag och Miralicia kom fram till att de som hänger här och diskuterar sina barn och är "välkända" får bli medlemmar. Denna tråden kommer fortsätta som "vanligt". Men lite hemligare bilder eller info kan diskuteras i den andra tråden.

Än så länge är jag och Miralicia "värdar" och kan lägga till medlemmar och vi kommer nog vara lite restrektiva enligt ovan för att skydda oss själva oc medlemmarna. Önskemål mm så pma oss. Nu sticker jag iväg till men återkommer i kväll om inte Miralicia släpper in er under dagen. Solig
  • Kavat
    t0va skrev 2011-03-14 12:00:50 följande:
    Man kan väl be dem beställa hem i avvaktan på att få receptet, så kanske hon slipper vänta extra tid. 
    Tror att det blir samma som vi har och då måste man beställa via ett telefonnummer? Men osäker så det är värt att kolla upp på onsdag om läkaren vet, mithrandil!
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-03-14 12:24:53 följande:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/allergitrade...

Så där jag, nu kan ni ansöka.
    Presentation kan man lägga till efteråt och ändra allt som man vill. Jag och Miralicia kom fram till att de som hänger här och diskuterar sina barn och är "välkända" får bli medlemmar. Denna tråden kommer fortsätta som "vanligt". Men lite hemligare bilder eller info kan diskuteras i den andra tråden.

Än så länge är jag och Miralicia "värdar" och kan lägga till medlemmar och vi kommer nog vara lite restrektiva enligt ovan för att skydda oss själva oc medlemmarna. Önskemål mm så pma oss. Nu sticker jag iväg till men återkommer i kväll om inte Miralicia släpper in er under dagen. Solig
    Alltså så restrektiva är vi inte.
    Men känner inte att "okända" ska komma in i tråden för då är det ju ingen idé att ha den "stängd". Tanken är ju att den är för oss som är här som har allergiska barn (och till viss del allergiska mammor. )
     Sen om man är inne här då och då, en gång i halvåret osv spelar ingen som helst roll bara vi vet vilka ni är. Alla är ju inte lika "besatta".
  • Kavat
    ELI 79 skrev 2011-03-14 20:41:42 följande:
    ja det är supermärkligt. Som sagt, lite sämre humör i dag och ätit lite sämre men inga klara symtom och han är jättefin om sina kinder

Märkligt märkligt...men vi får avvakta och se vad som händer.
    Det var inte pannkaka på dinkel eller något annat än just vanligt vetemjöl?
    Känns mycket märkligt.
Svar på tråden Allergitråden