Findusfideli skrev 2011-02-10 08:56:59 följande:
Hej alla! Jag måste bara börja med att säga att vilken kunskap ni besitter i den här tråden! Det är tack vare allt jag läst här som gjort att jag fortsatt hålla linjen om mjölkallergi, trots tveksamheter, för min mellangosse. Han var förstoppad i ett halvår och nu med mjölkfritt har vi kunnat halvera dosen medicin mot den.
Jag bara måste fråga om ni kan svara på om ägg kan ge dålig mage, sömnproblem och allmän gnällighet? Min pojke som snart är sex månader har sovit uselt, varit gnälligare än vanligt och magen har varit sämre nu när jag testat äta ägg i fyra dagar. Han helammas ännu. Samtidigt ser han ut som vanligt i huden. Det blossar upp lite i huvudet och kliar lite då. Jag har ingen att bolla mina tankar med, då det ofta bemöts med: men så reagerar man nog inte när man inte tål något. tror du att det kan bli så av så lite? Det är ju det jag inte vet..
Sedan undrar jag också över hur bebisar som ammas brukar bajsa, lite konstigt kanske, men jag har inte ammat mina två tidigare gossar helt. Frågan kanske inte riktigt hör hemma här.. Min lillpojke bajsar flera gånger per dag och det är oftast som färgat vatten, som sjunker in i blöjan på en gång. Åtminsone en gång om dagen får vi byta kläder då det liksom sprutat ut, då oftast i ryggen. Det luktar ofta riktigt konstigt tycker jag. Brukar det vara så vanligtvis? Om någon vet och vill svara..
Och ni som verkligen satte ner foten, packade ihop och drog: imponerande! Själv kanske man skulle testa det någon gång i stället för att bara le och försöka förklara.
Ja, man kan absolut få dålig mage, sova dåligt och bli gnällig av ägg! Bebisar brukar ju bajsa löst när dom ammas, men som vatten låter lite väl löst...