mimpen: Du är inte ensam! Jag har också känt stor sorg över lillans allergi, mest för att vi gett henne saker hon blivit dålig av utan att veta. Jag är ju hysterisk och vågar inte ge henne någonting känns det som. Majskrokarna vet jag att hon tål så de får hon, men jag är väldigt noga med vad hon äter.
Jag tror inte alltid folk förstår hur det är, när vi diskuterar lillans allergi med folk utan egen erfarenhet möts vi ofta av oförståelse. Soja vet folk knappt vad det är (eller alla tror det bara är sån sojasås man köper) och mjölk då tror alla det är laktos osv. Dessutom när folk säger att "jamen det är väl inte så farligt" när jag kanske gnäller lite. jag vet att det finns dom som har cancer och det ena med det andra, men nu har vi ju inte det och då är allergin det jobbigaste vi har varit med om. vi har ju inget att jämföra med.
Att dessutom behöva våttorka golvet varje gång storebror har ätit, torka ur micron varje gång vi micrat något med mjölk osv, det är SÅ jobbigt! jag är livrädd att hon ska bli så där dålig igen..
Usch nu blev jag ledsen :(
TACK mimpen för att du tog upp det här, insåg nog inte förrän nu att jag behövde skriva av mig lite.