Inlägg från: Älskade Ängel |Visa alla inlägg
  • Älskade Ängel

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

asfaltsblomman: Förförra månaden började jag testa dag 9 och fick låg ända fram till dag 27, då den gick upp på hög. Sen dagen efter låg igen... Sen ville den ju inte ha mer stickor . Dagen efter var jag ute och gick och kände hur det började mola och dra rejält i äggstockarna, som tur var hade jag billiga testers äl stickor hemma, och dom visade en superstegring.... Tyvärr kom ju mensen ca 14 dagar senare... Min menscykel brukar vara som en klocka, iallafall innan mitt ma, men efter så brukar det vara 32-36 dgr mellan ungefär, den månaden blev det 44 dgr!!! Varför vet jag inte... Så det är inte omöjligt att det blir så för dig ocksåGlad

• Älskade Ängel
    anna h29 skrev 2010-07-10 10:51:27 följande:
    Ursäkta om frågan är dum - men en superstegring - menar du då att teststrecket är starkare än kontrollstrecket? Jag får ju utslag på mina älstickor men teststrecket är inte starkare än kontrollstrecket. Det varierar dock i färgstyrka så något händer väl, eller?
    Ha ha ha. jag menade att det strecket var mycket starkareGlad. La därför till ett "super" föreSkrattande
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-08-05 10:38:52 följande:
    Så himla drygt när det blir så, man går o väntar o väntar.. men det kanske kommer senare hos dig med som det gjorde hos mig! Man får ju isf hoppas att det blir lite senare än aldrig!
    Tyvärr verkar det som om min fabrik verkligen rasat ihop för igår kom mensen.. man blir så ledsen när det inte blir som man tänkt sig!
    Jag är 22 o min sambo är 28, vi varken röker eller snusar, vi är friska för övrigt(vad jag vet än sålänge iaf) och vi har försökt i 1 års tid nu att få barn.. det närmaste vi kommit är ett tidigt missfall för någon månad sen, man tycker att vi borde kommit längre än så här.. Nu väntar jag ett samtal från gyn så vi kan få komma in o kolla upp oss så att vi verkligen K A N få barn..
    Det tog 13 månader för oss innan vi fick pluss på stickan, slutade tyvärr i ma.. Vad jag vill säga är att det KAN ta ett år, eller längre, och förhoppningsvis får ni en fin höst, med en liten i magenSkrattande. Hoppas det går bra på gyn{#emotions_dlg.flower}
  • Älskade Ängel

Nej inte alltid lätt att slappna av, och inte heller säkert att man blir gravid för detObestämd

• Älskade Ängel
    Mejaochjag skrev 2010-08-20 06:36:01 följande:
    hur går det för er? det e dött här inne..
    jag fick låg på dag 25 efter att ha haft hög sen dag 7..andra månaden med monitorn och inget max denna gång heller..blir fan orolig att jag inte har ÄL och att det är därför jag inte blir gravid..
    längtar till den 14 okt då jag har tid hos läkare för att kolla upp detta men det e lååångt dit!
    Så hade jag också och tröttnade då på monitorn.. Så jag tog lite semester ifrån denFlört. Men tänkte göra ett nytt försök med den om mensen kommer denna månadGlad
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-08-20 14:53:20 följande:

Min monitor står på hög för 4 dagen i rad.. är på dag 17 eller något sånt. Så jag hoppas, och tror, på max imorgon!
    Nästa vecka ska jag och lämna blodprov och börja med våran utredning! Hoppas att vi inte behöver någon hjälp, utan att det tar sig denna månaden! :)
    Lycka till ni andra!

Mejaochjag skrev 2010-08-21 07:44:13 följande:

jag blev ju låg igår på dag 25 men eftersom jag inte tänker ge mig med det så har jag testat med clearblues digitala äl-test oxå och i morse på dag 26 visar den en lysande glad gubbe , jaha, varför visar då monitorn på låg redcan igår? jaja, nu är det ju bara att köra på..förra gången slutade vi ha sex när den visade låg så har ju förmodligen missat äl.. nu känner jag oxå i magen och märker på flytningar att det är ÄL (URSÄKTA  INTIMPRATET) spännande iaf!

Kör hårtGlad
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-08-23 07:00:18 följande:
    Nu imorse gick min monitor upp på max, äntligen!! :) Och jag är glad att vi lyckades pricka in gårdagen!
    Vi helst täcka upp både dagen innan max och max-dagarna..

Men nu börjar jag nästa bli lite nojjig att vi har haft för mycket sex.. det bästa är, vad jag hört, var 3:e dag.. men vi har haft sex varje dag i en vecka nu för att inte missa någon dag..
    Men men! Jag resonerar nog att hellre en dag för mycket då, än en gång för lite! Vi får väl se hur det går om 2 veckor!
    Tror det är bra med så mkt sex som möjligt under älGlad. Good luck!!!Flört
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-08-23 07:25:15 följande:
    Jag hoppas du har rätt! :) Man tycker ju att någon av alla de spermierna som finns borde kunna hitta fram.. men tydligen är det ju inte så lätt!
    Hur går det för dig?
    Jag har tagit en paus från monitorn under sommaren då jag bara 1 av 3 ggr fick max.. Men kunde inte låta bli att testa med vanliga äl-stickor och hade stegring för 15 dgr sen, än ingen mens... Men väldig mensvärk till och från... Tänker att mensen kommer väl som vanligtObestämd... men hoppas ju på att det äntligen ska vara vår turGlad
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-08-23 13:25:01 följande:
    Vi får hoppas på det bästa!! :) ska hålla tummarna för dig med när jag ändå håller dom för mig :P
    Mejaochjag skrev 2010-08-23 11:08:25 följande:
    coolt!! visst blir man glad när man verkligen SER att man har ÄL, vi har oxå kört på som tokar haha
    kört varannan dag i över en vecka och så fick jag ju glada gubben i lördags morse och då körde vi både lördag och söndag..har haft ovanligt mycket ÄL flytningar hela helgen och tom idag..så nu har jag garanterat ÄL..
    tar dig sig för oss båda nu så kommer vi ligga nästan exakt lika
    Lycka till!
    Tack, ja vi håller tummarna för varannGlad
  • Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-08-24 21:39:03 följande:

Hej tjejer!

Länge sen jag var inne hos er här nu. Tog ju uppehåll med monitorn och har inte startat med den ännu.
    Just nu väntar jag på att tanten ska komma, hade bim i lördags och än har den inte kommit. Men tog test i fredags och i lördags men både visade så mkt neg de kunde.
    Men har ett test kvar hemma så det ska jag ta imorron tänkte jag. Men är rätt säker på att det visar neg det också..
    Annars så har jag symtomer, illamående, saker smakar konstigt, ömma och spända bröst, supertrött..
    Men just ömma och spända bröst och illamående har jag vid mens också men den tycks ju hålla sig borta.
    Kunde man väl räkna ut visserligen eftersom jag har en tid bokat på karolinakliniken för att göra undersökningen av livmodern nästa onsdag och måste ha haft mensen då.

Håller tummarna stenhårt för att det ska vara din tur denna månadFlört. *Hoppas, hoppas*
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3