Inlägg från: Älskade Ängel |Visa alla inlägg
  • Älskade Ängel

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Nathie skrev 2010-05-08 19:21:32 följande:
    Min hoppade över denna månad hade hög typ i 150år sen gick den ner på låg igen sen kom mensen på dag 27 tror ja det var tror också maskinen lär känna kroppen också  alla kroppar fungerar ju olika
    Japp, trist men så kan det gå
  • Älskade Ängel

Precis när jag gett upp så går monitorn upp på HÖG . Dag 27!! Igår när jag skulle lägga mig så kände jag rejäla äl smärtor och anade att kanske kanske nåt var på G och så visar den hög!! Tjoho{#lang_emotions_kiss}

• Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-05-10 10:13:52 följande:
    Ska jag försöka se nåt positivt med det för den delen så är det väl att det kan öka mina chanser att bli gravid.. För varje gång nån av mina syskon har blivit gravida så  har jag blivit gravid också...
    Det är din tur snart{#lang_emotions_smile}. Och alla andras i tråden förstås{#lang_emotions_wink}
  • Älskade Ängel

Dag 27 visade monitorn äntligen hög och jag hade REJÄLA äl smärtor, idag dag 28 LÅG igen. Blir så trött. Suck.

• Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-05-11 09:45:00 följande:
    Usch vad tradigt.. =/ Om inte annat då kommer det fler chanser, men jag kan förstå din frustration =/ Själv är jag på dag 19 och monitorn står på Hög, som den har varit på sen dag 11, så jag väntar otåligt. Känns som om den ha stått på Hög i en hel evighet men när man räknar efter som är det ju inte jäääättelänge.. bara inte min med tar ett störtdyk :S 
    Hoppas din snart går upp på max, jag fick ju max på dag 21-22 sist.. Jag fick ju hög igår och det känns verkligen som äl så jag hoppas, hoppas
  • Älskade Ängel
    puh1976 skrev 2010-05-11 19:32:28 följande:
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa * Hon gjorde en VUL på mig * Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar * Nytt blodprov för mig * Spermaprov för maken * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage) * Återbesök till gyn i augusti
    Åh va snällt att du skrev om det, är vi inte gravida i oktober så lyfter vi nog luren till kk... Funderar på om jag kanske skulle behöva en spolning efter ma:t... Hmmmm... Hoppas det går bra för er nu{#lang_emotions_flower}
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-05-12 09:27:26 följande:
    Idag gick monitorn upp på max, så nu är det bara till att köra :P En liten privat fråga; hur ofta har ni sex runt ÄL? vissa säger att man inte ska ha varje dag och andra att man ska det?
    Jag är på dag 29 i cykeln och monitorn vill inte ha fler stickor, men har sån enorm mens/äl värk så jag tog två stickor från billigatester och det visade stegring!!! Tjoho{#lang_emotions_sunny}

Kul att du också har äl samtidigt{#lang_emotions_laughing}. För att vara privat så har sambon och jag haft sex både i förrgår och igår så idag tvivlar jag att det blir nåt, får försöka imöra... I maj förra året när vi plussade så hade vi mer sex än nånsin, nästan varje dag och flera dagar i streck, och då blev vi gravida{#lang_emotions_smile}. Men man ska orka också, och ha lust med!!!{#lang_emotions_undecided}
  • Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-05-14 19:57:48 följande:
    Hmm, här är min storasyster också gravid :S så nu är båda syrrorna gravida..Snart är väl brorsans fru gravid också igen..
    Oj vilken babyboom! Du ska se att det blir din tur snart också{#lang_emotions_laughing}. Vart är du i cykeln? Har du fått max?
  • Älskade Ängel
    Bebislängtan82 skrev 2010-05-16 13:22:39 följande:
    Här kom min mens idag så jag starta med monitorn idag
    Spännande!! Hoppas monitorn hjälper dig till plus{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3