Inlägg från: lyckospeja |Visa alla inlägg
  • lyckospeja

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

När hade du BIM? :)

• lyckospeja

Hmm... Sådär har jag haft det med. Försenad mens, trots att jag alltid haft extremt regenbunden cykel. Tror man spökar för sig själv ibland för att man så gärna vill bli gravid... Obestämd
    Ni får ta nya tag med IVF. När ska du börja med alla grejer?

• lyckospeja

Åh, grattis Diggiloo! Glad

Hur går det för dig Kotten, blev det någon ÄL och återföring?

Här går dagarna ganska fort trots allt, fastän det känns otroligt segt emellanåt. Är nog för att man har fullt upp med sin tvååring och allt inför jul. Nu har jag avslöjat nyheten för alla jag känner tror jag, och det känns lite lugnare nu när allt var fint på KUB-ultraljudet (sprattlades för fullt!) och att missfallsrisken är mycket mindre nu. Glad Sitter och fingrar på namnlistan ibland. Men vi ändrar väl oss i sista sekunden sen när barnet är ute, som sist. Tungan ute
    Har lite nedräkning nu till 10:e januari, då är det dags för RUL! Åh, ska bli SÅ SPÄNNANDE! Ska absolut kolla vad vi får, om det syns. Är så jäkla nyfikna, hehe. Största överraskningen är ändå hur de ser ut tycker jag. Undrar om han/hon kommer likna Elvira något...

• lyckospeja

Tja... Jag mår inte bra än, men bättre. Mår inte lika illa nu och jag klarar att äta mer mat. Jag är fortfarande väldigt lättäcklad, men det beror nog mest på det där tjocka slemmet jag har i halsen. Precis som när jag väntade Elvira. Finns inget slemlösande att prova, då enda sorten jag fick ta under grav. var en med smak jag absolut inte klarar av...
    Tänker inte söka för det denna gång, då enda svaret jag fick av läkare sist var "du kan väl svälja det". Mmm, visst. Måste spotta ut det, det är ju tjockt och segt, som om jag vore redigt förkyld. Skulle jag svälja det skulle jag spy varje gång pga det. Vilket vore ca 50 ggr/dag.
    Det är väl bara att hålla ut. Det håller i sig långt efter förlossning med, någon månad innan jag blev gravid igen hade jag precis nästan helt blivit av med problemen. Var alltså kvar ca 1½ år efter förlossning...

Men men. Mår bra i övrigt och bebisen har det bra så jag ska väl inte klaga. Jag får ju som sagt i mig mat iaf. 

• lyckospeja
    Kotten7381 skrev 2011-12-12 18:00:27 följande:
    Blev ingen insättning för oss i lördags. Precis när vi var på väg till bilen ringde läkaren o sa att inget av embryona klarade upptining så det fanns inget att sätta in... det blev många tårar på lördag o nu är vi tilbaka på ruta 0 känns det som.
    Blir inget nytt IVF för oss än. Känns som att vi måste samla oss lite.
    Kram till er allihopa!
    Rynkar på näsan Många kramar...
  • lyckospeja

Men åh vad kul Kotten, GRATTIS!!!

Det var riktigt kul att se hur glad Elvira blev för alla julklappar, och för alla presenter hon fick på tvåårsdagen på annandag jul. Bara hon inte väntar sig paket sådär ofta hela året nu, haha. Känner att vi får rensa lite gamla leksaker på hennes rum igen nu efter allt hon fått! Måste ju finnas lite plats kvar att leka på, rummet är inte så värst stort. Tungan ute 

Nu mår jag inte lika illa längre, tjoho! Slemmig i halsen fortfarande, men det får jag stå ut med. Det sitter väl "bara" i tills nästa barn är 1½ år som sist... Känner att jag fått tillbaka aningen mer energi nu med, skönt. Man känner sig så värdelös när man inte orkar hjälpa till med saker i vardagen!

Sitter och längtar efter RUL nu, 10:e januari...! Glad 

• lyckospeja

Vad skönt att ha så kort tid kvar! Här är det lite drygt 4 månader kvar... Fått datumet 8:e juni.
    Själv är mer jag mer nervös inför denna förlossning än första. Ja, inför första var jag inte nervös alls nästan. Men nu vet jag hur ont det gör... Men men, går det lika fort som sist är det ok. Då ska jag inte klaga nåt värst! Flört 

• lyckospeja

Grattis till era små killar! Vill också snosa bebis nu... Men får vänta nästan 14 veckor till. Tungan ute

• lyckospeja

Var hos bm idag. Lyssnade på bebisens hjärta för första gången! Glad
    Innan vi åkte dit fick jag ett par täta sammandragninger på förmiddagen. De både gjorde ont och gjorde så jag blev alldeles svettig. Enligt bm var ingen större fara eftersom det är vanligt mer mer ont av allt möjligt andra gången man väntar barn, men blev det så mer- gjorde ont och blev regelbundet så skulle jag höra av mig. Speciellt om det inte gav sig vid vila.

Veckorna går faktiskt ganska fort tycker jag. Och Elvira är så stor, kan så mycket själv och har en jäkla massa egen vilja!  Tungan ute
    Ska bli spännande att se hur hon blir som storasyster. Går nog ganska bra ändå, hon har varit jättelugn och snäll kring andra små bebisar iaf.

• lyckospeja

Hallå! Hur går det för alla? Här är det 7 veckor kvar idag. Har inte haft fler sammandragningar.
    Däremot har jag haft grym foglossning och hälsporre, men det är jättemycket bättre sedan jag började med akupunktur/laser (lasern går bara in max 4 cm så det är ingen fara för bebisen om man har den på rygg/höft). Är så glad att det funkar så bra som det gör! Annars hade jag inte orkat med dagarna nu längre tror jag. Kändes ju som om nån sparkat mig med stålhätta mellan benen... Usch.

• lyckospeja

Hallå! Tja, det har rullat på snabbt denna gång. Men nu är det fruktansvärt segt. Bf var i fredags, har alltså gått tre dagar över tiden nu. Haft mycket sammandragningar och värkar och nästan åkt till bb några ggr. Men blir ju bara lurad... Usch vad det är drygt att gå över tiden! :/

• lyckospeja

Åttonde dagen över tiden. Men idag gick en blodig slempropp iaf, så det närmar sig väl! Hoppas det blir idag... Allt är så tungt och jobbigt denna gång.

• lyckospeja

I eftermiddag kom han äntligen ut! Tog längre tid än vi trodde, Elvira kom ju ut på 3 1/2 timme. Men lillebror segade sig ut, värkarna började kring 6 imorse, 14.22 var han ute. Pluspoäng dock på att jag hann vila mellan värkarna och att jag faktiskt kände effekt av lustgasen mot sist. Är på hotellet nu och ska snart äta och sova. Rätt slut...!

• lyckospeja

Tack allihop! :) Han var lite större än Elvira. 54 cm lång och 3635 gram (efter att ha hunnit ammat första gången innan vägningen). Elvira var 51 cm och 3245 gram. Han är ett riktigt litet matvrak! Han heter Albert. :) Kallar honom även för Abbe, Abbelabb/e, Abbeliten osv. ;) Elvira hade en liten period i några dagar där hon var extra vild för att få mer uppmärksamhet. Men samtidigt har hon hela tiden var väldigt snäll mot lillebror. Hon tycker verkligen om honom! Vill gärna hålla, krama, klappa och pussa varje dag. Däremot kan hon glömma bort att vara försiktig när de t.ex är i våra sängar samtidigt. Det är ju så kul att busa och ibland är det lite för nära att råka knuffa till lillen. Men hon är ju inte så stor själv så det är inte lätt att hålla ordning på allt då! Hon gör iaf absolut inget dumt mot honom med vilje, det är skönt. Idag hälsade vi på på hennes dagis där hon ska börja i september. Hon ska vara där 15 timmar i veckan. Blir bra för henne att leka lite mer med andra barn och samtidigt lära sig saker. Tror vi alla tycker det ska bli spännande! Åh lycka till Lastbilslillan! Hoppas ni slipper vänta allt för länge på litet syskon. :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.