Inlägg från: lyckospeja |Visa alla inlägg
  • lyckospeja

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Kom nästan inget blod alls igår, och så gjorde det fortfarande inte ont. Men mitt på dan idag fick jag som världens mensvärk (som jag för övrigt nu efter förlossningen insett känns ganska precis likadant som värkarna då) och så kom det blod igen. Så jag ringde både hit o dit, och fick komma in på undersökning.
    Det var missfall igen, precis som i december, och inget var kvar i magen när de kollade. Så ja... Nu är det bara att vänta på mensen igen då, och se om man har lust att prova igen.
    Händer det igen ska de göra ordentliga undersökningar o försöka komma fram till varför det blir såhär. Är iaf säker på att blir det samma visa igen så tänker jag inte prova mer på egen hand, då kör vi ivf igen. Orkar inte mer...!

• lyckospeja

Tack. :) Ska ta det lugnt ett tag, så provar vi igen om ett tag. Mår inte speciellt dåligt ändå, hade känts värre om det hade hunnit gå några veckor. Men jag känner att det hann ju liksom inte bli något nästan. Klart man hann bli glad och började planera lite grejer, men... Tja. Båda missfallen gick fort, smärtan denna gång höll bara i sig 2-3 timmar max. Fast det är klart att man blev lite ledsen, men det gick över relativt fort ändå. Hade känt värre om vi inte redan hade haft lilla Elvira! Är så glad att vi har henne. Hjärta

Hoppas ni får en fin påsk allihop! Kram

• lyckospeja

Tack. Har haft en bra påsk trots allt. Men nu är jag trött på påskmat!! :P
    Hoppas ditt FET går bra Bel! Håller tummarna för dig.:)
    Åh vad kul med sandlåda Kotten! Ska vi försöka skaffa en här med snart. Än så länge har vi bara gungställning ute. Men Elvira älskar iaf att gunga! Hon kan sitta där alldeles tyst och nöjd i en timme och bara titta & snutta på tummen. :)

• lyckospeja

Kikar in för att säga grattis till alla som lyckats med syskonförsöken! Och många kramar till de som haft sämre lycka... <3 
    Själv vet jag inte vad som händer... Fick ju 2 mf tidigt i både december och i våras. Vi försöker ännu på egen hand, men snart blir det nog FET.  Ska ringa imorgon. Men först ska jag testa mig ännu en gång ikväll, magen är konstig, känns som om mensen är på väg när som helt. och det kan den inte vara... För jag fick den för en vecka sedan. Blödde bara någon dag. Blev misstänksam så jag testade i onsdags- visade inget... Så ja, är lite förvirrad här. Hoppas inte det är någon konstigt bara. :/

Hoppas vi får lite mer sommarväder innan hösten är här! Även om jag gillar höst mer än sommar, så skulle jag gärna bada någon gång till. ;) 

Kram till allihop! (Även om jag loggar in väldigt sällan, så uppskattar jag verkligen att ni finns. Det har varit otroligt skönt att ha er att prata med om allt man gått igenom.) 

• lyckospeja

Magen fortsatte att mola (men inte ont), jag har mått illa några kvällar. Men testet den 14:e och testet igår visade negativt. Bokade precis en tid imorgon så får vi se vad som händer... Antingen är jag gravid och har väldigt låg hormonnivå eftersom testen inte visar nåt, eller så är det nåt fel känns det som. (Rådgivaren jag pratade med sa inget utan bokade bara tiden åt mig, detta är vad jag själv tror.) Hur som helst hoppas jag det reder ut sig snabbt så inget kommer i vägen för FET efter nästa mens. Eller att det lyckats bli en bebis förstås. :) 
    Tomorrow, tomorrow... 

• lyckospeja

Tja... Jag kom in på undersökningen. Kärringen (ursäkta ordet, men hon var faktiskt ganska tyken...) som undersökte hittade ingenting alls. Varken embryo, något som tydde på missfall  eller något annat fel. Hon sa bara "det kan bli så ibland att mensen hoppar över". Jaha...? Så har den ALDRIG gjort för mig förut. Blödde en dag, sen var det slut. Sen känslan i magen mm. Konstigt...
    Jaja. Glad att inget var fel i alla fall!

Nu sitter jag och inväntar mensen, borde komma idag. Så fort den anländer ringer jag sjukhuset och bokar in tid för undersökning (de där infektionsproven är redan klara) för att se att allt är bra inför FET, som då blir om ca 2 veckor. Hoppas vi har samma tur som med Elvira, att det tar sig med en gång. :) Men annars har vi iaf ytterligare 2 embryon i frysen. 

• lyckospeja

Jag tror man plötsligt ser alla bebisar och magar bara för att man är igång och vill ha barn igen själv. :) Det spelar ingen roll hur långt man har mellan barnen tycker jag. De flesta brukar leka för fullt med varann oavsett hur många år det är som skiljer!

Idag har vi varit iväg och gjort FET! Nu håller jag tummarna för att allt går lika bra som förra gången. Första ägget de tinade upp var iaf det som jag fick tillbaks, så det är 2 st kvar i frysen. Ni ska vi ligga på sträckbänken tills den 7:e oktober då det är dags att testa... :P Gick lättare och snabbare denna gången än första, för nu var ju livmodertappen mer öppen iom en förlossning. Och så hade jag lyckats få i mig mer vätska så urinblåsan var redigt full...! xD

• lyckospeja

Tack!

Hmm... Sådär hade jag förrförra mensen. Jag trodde jag var gravid då och att testerna inte visade positivt än pga att hormonnivån var för låg ännu. Men det var bara försenad mens... Extra konstigt var det ju eftersom mensen då bara höll på 1-2 dagar. (Brukar åtminstone ha 4-5 dagar innan det minskar ner.) Ibland blir det visst lite knasigt... Hoppas att du får ett plus eller att mensen åtminstone kommer igång snart så ni kan fortsätta försöka!

Iom gårdagen börjar nu mina spekulationer såklart, den där väntan tills man får testa är ju sååå seeeeeg! Undrar om någon minns hur det kändes efter återföringen? Igår kväll efter FET kände jag att det molade lite i magen. Känner samma idag... Inte kan väl ägget ha fäst sig igår eftermiddag redan och börjat påverka livmodern? 

• lyckospeja

Jag tycker inte heller det är dumt att skriva om graviditet här igen, det var ju det tråden handlade om från början. :)  

Nä vad tråkigt Kotten. Hoppas akupunkturen fungerar för dig! Jag har en bekant som gjorde akupunktur inför sin första graviditet, det fungerade jättebra för henne. Det kan ta ett tag bara. Jag har någon i min närhet som är akupunktör så för mig är det en väl fungerande metod och helt naturligt för mig.
    Annars är ju FET bra, har man i frysen är det ju lika bra att använda sig av det om det inte tar sig efter många försök. De sparar i regel bara fem år. Visst, kostar ca 8000 kr/försök, men det är ändå billigare än om man försöker längre utan resultat och sedan gör om allt från början med IVF. Krångligare och absolut dyrare...

Vi försökte med syskon i drygt ett år själva nu innan vi gjorde FET. Har två kvar i frysen. Kommer på mig själv med att räkna ut att vi hinner med ett tredje barn innan de där fem åren gått. Haha... Är väl för att jag alltid har tänkt mig tre barn. Men för mig duger det bra med två, även med ett. Att vi försöker skaffa syskon beror inte på att vi själva vill ha fler barn, (Eller ja, klart vi vill! Men mest är det för att vi vill att Elvira ska ha syskon. Jag har haft så mycket nytta och glädje av alla mina syskon.) jag är hur glad som helst att vi fick Elvira. För några år sedan trodde vi ju liksom inte att vi skulle få något barn alls, någonsin.

Nu sitter jag och analyserar symtom, det är absolut inte så att jag sitter och letar efter dem. Jag kommer på plötligt att "vad fan, vad är det här nu då?" sen tänker jag "ja visst, det måste vara symtom på grav."... :P
    Det började redan på FET-dagen, några timmar efter återföringen. Vilket jag tycker är skumt, för jag har fått höra att man inte alls kan känna något så tidigt, speciellt då jag antagligen fick tillbaka ägg som "bara" var odlat 2-3 dagar. Men men, jag vet vad jag känt. Någon sa att det kan bero på progesteronet ("mensvärken" alltså) men värken började innan jag tog första vagitorien. Nu har det malt som mensvärk/ägglossningvärk fram o tillbaks sedan dess (återföringen var onsdagen 21:e sept.), jag har haft mycket halsbränna, varit extra kissnödig och nu för en stund sedan fick jag en STARK metallsmak i munnen. Smakade som blod. Men jag har inte blod i munnen... Och jag har inte ätit något sedan jag gick upp. (Sovmorgon :P ) Nu längtar jag efter nästa fredag då jag har testdag...! Åh, hoppas det inte blir strunt av detta nu. Lite nojig är man iom de tidiga missfallen vi fick när vi lyckades själva det senaste året... Ska försöka tänka positivt, "allt är bra, allt går perfekt!"

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.