Jag tycker inte heller det är dumt att skriva om graviditet här igen, det var ju det tråden handlade om från början. :)
Nä vad tråkigt Kotten. Hoppas akupunkturen fungerar för dig! Jag har en bekant som gjorde akupunktur inför sin första graviditet, det fungerade jättebra för henne. Det kan ta ett tag bara. Jag har någon i min närhet som är akupunktör så för mig är det en väl fungerande metod och helt naturligt för mig.
Annars är ju FET bra, har man i frysen är det ju lika bra att använda sig av det om det inte tar sig efter många försök. De sparar i regel bara fem år. Visst, kostar ca 8000 kr/försök, men det är ändå billigare än om man försöker längre utan resultat och sedan gör om allt från början med IVF. Krångligare och absolut dyrare...
Vi försökte med syskon i drygt ett år själva nu innan vi gjorde FET. Har två kvar i frysen. Kommer på mig själv med att räkna ut att vi hinner med ett tredje barn innan de där fem åren gått. Haha... Är väl för att jag alltid har tänkt mig tre barn. Men för mig duger det bra med två, även med ett. Att vi försöker skaffa syskon beror inte på att vi själva vill ha fler barn, (Eller ja, klart vi vill! Men mest är det för att vi vill att Elvira ska ha syskon. Jag har haft så mycket nytta och glädje av alla mina syskon.) jag är hur glad som helst att vi fick Elvira. För några år sedan trodde vi ju liksom inte att vi skulle få något barn alls, någonsin.
Nu sitter jag och analyserar symtom, det är absolut inte så att jag sitter och letar efter dem. Jag kommer på plötligt att "vad fan, vad är det här nu då?" sen tänker jag "ja visst, det måste vara symtom på grav."... :P
Det började redan på FET-dagen, några timmar efter återföringen. Vilket jag tycker är skumt, för jag har fått höra att man inte alls kan känna något så tidigt, speciellt då jag antagligen fick tillbaka ägg som "bara" var odlat 2-3 dagar. Men men, jag vet vad jag känt. Någon sa att det kan bero på progesteronet ("mensvärken" alltså) men värken började innan jag tog första vagitorien. Nu har det malt som mensvärk/ägglossningvärk fram o tillbaks sedan dess (återföringen var onsdagen 21:e sept.), jag har haft mycket halsbränna, varit extra kissnödig och nu för en stund sedan fick jag en STARK metallsmak i munnen. Smakade som blod. Men jag har inte blod i munnen... Och jag har inte ätit något sedan jag gick upp. (Sovmorgon :P ) Nu längtar jag efter nästa fredag då jag har testdag...! Åh, hoppas det inte blir strunt av detta nu. Lite nojig är man iom de tidiga missfallen vi fick när vi lyckades själva det senaste året... Ska försöka tänka positivt, "allt är bra, allt går perfekt!"