• pilliss

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:

Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

Våra män har kommit hem:

1/4 -08
    Pilliss

7/5 -08
    sophiie

8/7 -08
    Liqyss

22/7 -08
    Anonym (me)

5/8 -08
    Finadu

12/8 -08
    GashH

15/8 -08
    Nettan 1982

23/9 -08
    hexanmaria

2/12 -08
    MaRo

12/12 -08
    Lilja0709

17/12 -08
    sthlmfilur

17/12 -08
    AllasNalle

22/12 -08
    MamiDiddi

6/1 -09
    Deniskizi

15/1 -09
    Anonym ((jag))

6/2-09
    Dizd

16/2-09
    teser

11/3-09
    Kicki

23/4-09
    ndeyecoumba

15/5-09
    anonym (hur?)

3/6-09
    bajo

13/6-09
    Kim Olsson

21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

14/8-09
    Mashenka

5/9-09
    elisalundbergh

18/9-09
    Citlali

25/9-09
    Beautifully Decayed

4/10-09
    lovemissen

19/10-09
    ArizonaB

19/1-10
    Kozzan

Tråd för oss vars män har kommit hem:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • Anonym (orolig 2)

Kan man ansöka om TUP från Sverige eller måste den respektive åka till sitt hemland? Man gör det ändå digitalt nu.. Eller?
    Och om den respektive sitter gömd i Sveland... Kan den ändå söka om tillfälligt uppehållstillstånd från sverige? Den respektive är inte gift.. Endast sambo

• Anonym (...)
    Anonym (orolig 2) skrev 2014-05-06 17:25:44 följande:
    Kan man ansöka om TUP från Sverige eller måste den respektive åka till sitt hemland? Man gör det ändå digitalt nu.. Eller?
    Och om den respektive sitter gömd i Sveland... Kan den ändå söka om tillfälligt uppehållstillstånd från sverige? Den respektive är inte gift.. Endast sambo
    Hen måste åka till sitt hemland eftersom det kommer göras en intervju där.
  • Anonym (orolig 2)
    Anonym (...) skrev 2014-05-06 18:43:38 följande:
    Hen måste åka till sitt hemland eftersom det kommer göras en intervju där.
    Kan han komma hit efter intervjun?
  • Anonym (...)
    Anonym (orolig 2) skrev 2014-05-06 18:45:58 följande:
    Kan han komma hit efter intervjun?
    Nej han ska vänta i sitt hemland. Om han inte behöver ansöka om visum för att resa hit så kan han ju i praktiken vara här under väntetiden, vet ej vad migrationsverket tycker om det dock.
  • kirakira

Fick precis detta, vad betyder det?

Hej!

Alla ambassadärenden handläggs i Solna.  

Med vänlig hälsning

Liza Jarran

• Tengel
    kirakira skrev 2014-05-07 13:08:59 följande:
    Fick precis detta, vad betyder det?

Hej!

Alla ambassadärenden handläggs i Solna.  

Med vänlig hälsning

Liza Jarran

I vilket sammanhang skrev de det?  Var det svar på en fråga eller?
    Ingen aning vad som menas tyvärr, vad menas ens med "ambassadärenden"?

• Tengel

Undrar förresten hur det gått för andra i tråden som väntat länge? Har ni hört något?

• onlylonely

ett tag sedan jag skrev här... var och hälsade på min man och hans härliga familj i början på april.. för 3...e gången...
    Vi har snart väntat i 18 månader... helt galet...  och enheten vi tillhör fortsätter och stå på sig om att de har mycket att göra.... men häromdagen blev det ett litet genombrott...jag ringde som vanligt... ( typ varje vecka) och hon kanske tyckte det börjar bli jobbigt eller så kanske hon tyckte jag väntat länge... men jag ska bli uppringd av henne i början på nästa vecka.. jag hoppas så in i att slutet närmar sig...

• Tengel
    onlylonely skrev 2014-05-09 22:43:42 följande:
    ett tag sedan jag skrev här... var och hälsade på min man och hans härliga familj i början på april.. för 3...e gången...
    Vi har snart väntat i 18 månader... helt galet...  och enheten vi tillhör fortsätter och stå på sig om att de har mycket att göra.... men häromdagen blev det ett litet genombrott...jag ringde som vanligt... ( typ varje vecka) och hon kanske tyckte det börjar bli jobbigt eller så kanske hon tyckte jag väntat länge... men jag ska bli uppringd av henne i början på nästa vecka.. jag hoppas så in i att slutet närmar sig...
    18 månader!? Fy fan! i brist på bättre uttryck.
    Jag lider med er och fasar för att även vi kommer tvingas vänta så länge.
    Skönt att du kunde åka och hälsa på, jag ska också resa till min man snart, sist vi sågs var i slutet av oktober.
    Det blir tredje gången för mig också :) Fast jag fasar för hur det blir när jag måste lämna honom igen, sist var jag helt knäckt och det tog rätt lång tid att komma igen.

Har ni en handläggare eller vem är det du ringer? Håller tummarna att hon ringer upp och frågar några kompletterande frågor och sen fattar ett beslut snabbt!
  • tänkerpådig

Hej! Jag har helt underbara nyheter 😀😀😀 för en liten tid sedan fick vi beskedet att min man har beviljats uppehållstillstånd!!! Detta efter cirka 17 månaders väntan och intervju av oss båda!!! Vi är så sjukt lyckliga, nu får vi snart börja vårat liv "på riktigt" tillsammans. Underbart!!!! 💖💞💖 Vi har kämpat för och drömt om denna dag så länge och snart är den äntligen här! LYCKA!!!! Kämpa på alla ni som väntar, ge inte upp! Jag vill och tänker alltid fortsätta tro på att kärleken övervinner allt. Det bara måste vara så! Ta hand om er och ge inte upp. Jag tänker på er och önskar er all lycka och hoppas att er väntan snart får ett lyckligt slut. Kram på er

Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!