Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:1315/7-10
Monica G E S
Kan man ansöka om TUP från Sverige eller måste den respektive åka till sitt hemland? Man gör det ändå digitalt nu.. Eller?
Och om den respektive sitter gömd i Sveland... Kan den ändå söka om tillfälligt uppehållstillstånd från sverige? Den respektive är inte gift.. Endast sambo
Fick precis detta, vad betyder det?
Hej!
Alla ambassadärenden handläggs i Solna.
Med vänlig hälsning
Liza Jarran
Hej!
Alla ambassadärenden handläggs i Solna.
Med vänlig hälsning
Liza Jarran
Undrar förresten hur det gått för andra i tråden som väntat länge? Har ni hört något?
ett tag sedan jag skrev här... var och hälsade på min man och hans härliga familj i början på april.. för 3...e gången...
Vi har snart väntat i 18 månader... helt galet... och enheten vi tillhör fortsätter och stå på sig om att de har mycket att göra.... men häromdagen blev det ett litet genombrott...jag ringde som vanligt... ( typ varje vecka) och hon kanske tyckte det börjar bli jobbigt eller så kanske hon tyckte jag väntat länge... men jag ska bli uppringd av henne i början på nästa vecka.. jag hoppas så in i att slutet närmar sig...
Hej! Jag har helt underbara nyheter 😀😀😀 för en liten tid sedan fick vi beskedet att min man har beviljats uppehållstillstånd!!! Detta efter cirka 17 månaders väntan och intervju av oss båda!!! Vi är så sjukt lyckliga, nu får vi snart börja vårat liv "på riktigt" tillsammans. Underbart!!!! 💖💞💖 Vi har kämpat för och drömt om denna dag så länge och snart är den äntligen här! LYCKA!!!! Kämpa på alla ni som väntar, ge inte upp! Jag vill och tänker alltid fortsätta tro på att kärleken övervinner allt. Det bara måste vara så! Ta hand om er och ge inte upp. Jag tänker på er och önskar er all lycka och hoppas att er väntan snart får ett lyckligt slut. Kram på er