Inlägg från: Anonym ((me)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((me))

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Belinda04 skrev 2010-04-23 22:36:23 följande:
    Jag känner med dig! Har själv en kväll av en otrolig saknad!!
    jobbigt e det.. Vill bara ha hem honom.. krama om honom.. somna bredvid honom.. vakna bredvid honom.. dela sånna där små vardagliga saker som man bara tar förgivet annars..
    Uff... hatar verkligen det här.. visst man har gjort valet själv men inte fasen blir det ju nå lättare för det...
  • Anonym ((me))
    Linda Famillia skrev 2010-04-23 23:57:48 följande:
    vill inte va rolig.men ta gärna min man för en dag o roa han, jag blir knäpp snart!! vilken skillnad man lever, där nere va vi ute hela tiden, hos någon, någonstans, bara inte hemma i soffan o degar.. nu försöker jag så gott roa min kille men han är ständigt rastlös. Rastlös är han av naturen så det hjälper inte till vårt instängda liv.. längtar tills sommaren kommer o man kan vara ute. Tycker synd om han, men jag tycker faktiskt OM en degig kväll i soffan då o då. men han börjar gå mig på nerverna med sin rastlöshet, o såklart blir det tjafs helt i onödan också!FÖRLÅT Jag ve att ni säkert skulle ha en rastlös knäppgök hemma just nu än att vara ensamma. Ville bara beklaga mig lite.kramar!
    Tack, du fick mig att skratta lite iallafall. alltså förlåt mena inget illa..
    Klart som fasen går man varandra på nerverna oxå.. men sjuk som jag e så saknar jag faktiskt det också
    Min man har också varit en liten rastlös själ men efter att han träffa mig, med två små barn, vilket innebär att man är mer låst o inte kan vara lika impulsiv m.m, har han faktiskt lugnat sig.. nu säger han att livet där i sitt hemland är för stressigt för honom.. han saknar att vara hemma o dega i soffan.. få busa o leka med barnen.. få bara softa.. Aldrig e dom nöjd.
  • Anonym ((me))
    Linda Famillia skrev 2010-04-24 00:36:14 följande:
    nej o det är jag aldrig heller, nöjd alltså!klagas om det inte hiänder nåt, o sen klagas om jag aldrig få ta det lugnt. haha
    men så är nog dom flesta

länkar till en sång.. en sång min älskade man skickade till mig efter att vi träffat varandra första gången... <3 <3 <3

">

NU försöka hitta sängen..
  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-25 21:14:44 följande:
    Nu har min man åkt...hemskt. Jag saknar honom nått så fruktansvärt.Fast vi ska åka dit i mitten av maj och vara med honom i 5 dagar. Jag hoppas detta går snabbt...men det låter ju inte så hoppfullt med tanke på hur länge ni fått vänta och vi har inte råd att åka fram och tillbaka så mycket som man hade velat.
    vart kommer han ifrån?
    Det är snart 3 månader sedan min man åkte... det har ändå gått ganska fort fast det ibland känts som år..
    Va kul att ni kan åka dit och hälsa på.. jag har inte den möjligheten.. tråkigt men sant.. eller jag själv skulle kunna åka men mina barn kan inte.. så då vill inte jag heller...
    Första dagarna är dom värsta... sen kommer det i vågor..
    Kramar till dig!!
  • Anonym ((me))

lite avundsjuk blir jag ju på er som kan åka hälsa på sådär.. (om man får säga så )

jag har lite andra delmål jag.. min man åkte inte direkt hem till sitt hemland utan åkte först till kompisar i ett annat land o hälsa på.. så första delmålet var liksom att han skulle komma sig hem.. när han väl var där vart nästa delmål att han skulle på intervjuven.. glada blev vi då han fick ett samtal från ambassaden om att han kunde få en tid 2 veckor tidigare om han ville.. så när det var avklarat så var det då att vänta papprena från mig.verket o som ni kanske läst så gick ju det fortare än förväntat.. så nu har vi sista kvar.. att vänta beslut... o sen att han bokar biljett o kommer HEM.

vissa dagar är verkligen bara pest.. andra mer hanterbara.. igår hade vi vårat första riktiga gräl sen han åkte.. skit känns det då man e så långt borta men saknaden tär verkligen på en.. tror hellt ärligt inte att nån av oss reagerat som vi gjorde om vi inte varit så långt ifrån varandra.. men det löste sig tillslut..
    Själv tycker jag helgerna är värst.. det e liksom tiden man ska mysa på o vara med sin älskade.. de va helgerna som vi gjorde massa skoj på o busade o härjade på med barnen.. Nu går helgerna bara så otroligt sakta..
    Meeen snart snart är vi i mål o DÅ har vi hela livet framför oss.

• Anonym ((me))
    Belinda04 skrev 2010-04-26 09:15:34 följande:
    Ja verkligen helgerna känns i hela kroppen låååånga. Men nu är det måndag och nya tag. Jag ringde Migverket precis. Och vi har fått ett ärendenummer och handläggare. Vet inte om jag ska ge henne dagen eller vara påstridig och fråga direkt?Hur har ni gjort låtit dom jobba i lugn o ro eller?
    ring o va påstridig :)

På tal om mig.verket ska jag också ringa dit nu..
  • Anonym ((me))
    Belinda04 skrev 2010-04-26 11:04:26 följande:
    Jo jag ringde o ringde men upptaget. Måndag o hela världen ringer känns det som, väl framme 10.05 får jag reda på att handläggaren har telefontid mellan 9-10 varje dag. Joo tjena tänkte jag att.. Kommer ju aldrig komma fram, bara att bita ihop göra nya försök imorgon. Ett ärendenummer rikare har jag blivit iaf. Hoppas att ni alla får en fin dag med sol i era sinnen.
    Samma "tur" som jag har då.. I fredags när jag ringde sa dom att han är åter måndag.. idag när jag ringde säger dom att han e åter imorgon... återstår o se vad dom säger imorgon

Hoppas du får en fin dag också, ja ni andra också såklart
  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-26 19:48:00 följande:
    Han är från Albanien.Ja..vi kan bara åka i 5 dagar pga barnen,men det är iaf 5 dagar...men jag fasar redan lite för när vi åker från albanien...då vet vi att det kommer dröja länge innan vi ses igen...
    skulle vara överlycklig för 5 dagar. Gör som ovanstående säger, njuuuut o samla på dig massa minnen som du kan leva på sedan.
    Här är det tyvärr skaffandet av pass som stoppar resan.. barnens far vill inte skriva på för att få pass åt dom... meen men allt går.. snart är han hemma iallafall.
  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-27 06:56:40 följande:
    För jävligt, det där är inte ok. Snacka om att sabotera!Som tur är så har jag pass. skaffade innan jag o mitt ex fick gemensam vårdnad.Vet du att ett sådant samarbetsproblem kan vara en anledning till att få ensam vårdnad?Han hindrar ju faktisk barnen till semester utomlands...vad händer sen när de blir äldre och ska på klassresa tex?Jo vi ska njuta...idag så ska han lämna in papprena och vi har per mejl nästan blivit lovade en intervjuvtid i maj..men min tid för intervjuv lär ju dröja..specielt nu när sommaren kommer och det är semestrar..snyft
    Nej det är inte okej. Ligger i vårdnadstvist nu så förhoppningsvis har vi ett slut på det också inom en snar framtid.
    Hoppas det går fort nu för er. Man ska aldrig sluta förvånas, jag fick ju brevet från mig.verket fort så det kanske händer dig också.
  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-27 08:28:47 följande:
    Ja då ska du verkligen ta upp det..shit att inte skrivaunder så barnen kan få pass. Galet beslut om man ligger i tvist. Det bör ju vara som att skjuta sig själv i foten.Lycka till.Blev du inte kallad för intervjuv? Behövde du bara fylla i papper?Mina två kompisar har båda två blivit kallade på intervjuv . Den ena gift och väntade barn och den andra var "bara sambo"
    Ja alltså men han tänker nog inte på sitt eget bästa och inte heller barnens bästa utan gör allt för att försöka göra livet surt för mig, tyvärr.
    Tack, jag är ganska säker när det gäller detta så är inte så värst orolig. :)
    Nej har skickat in frågeformuläret förra veckan o väntar nu på att handläggaren tar kontakt eller att vi får beslut.
    Dom skickar oftast ut brevet att man ska skicka in frågeformuläret och sen ringer dom om det är något som är oklart.
    Som belinda skriver så tar intervjuer tar tid och det har inte mig.verket gott om.
    Belinda04 skrev 2010-04-27 09:58:22 följande:
    Jag fick tag  på min handläggare idag, ÄNTLIGEN!! Verkade super trevlig och hon sa att de kommer skicka ut ett papper och att jag skulle besvara frågor som finns att hämta på deras hemsida. papperna skulle komma i veckan och om inte så skulle jag ringa nästa vecka och hon skulle skicka ut direkt! woohoo...Och nej det är inte säkert att de kommer kalla dig till intervju. Processen är den att du får först fylla i frågor i ett formulär, finns det oklarheter med det så hör de av sig om kompleterande frågor. Intervjuer tar tid vilket mig.verket inte har så gott om. Men tänk på att ha svarat lika angående era framtidsplaner osv... Din sambo/man kommer dock att gå på intervju.
    Härligt Hoppas det kommer snart då. :)
    Linda Famillia skrev 2010-04-27 10:40:07 följande:
    hejringde migrationsverket nu, vi lämnade in ansökan 12 april o har redan fått handläggare, är det bara att vi blir lagda på tilldelad hög eller är det någon som effektivt kommer arbeta med det?men dryga teletider är det!!!
    Beror väll på hur effektiv handläggaren är och hur många ärenden den har. Hoppas det går fort iallafall.

Insåg idag att vi liksom kan ha ett beslut när som hellst!! Sjuuuukt egentligen att detta snart är över. Förstå den dag när han kommer HEM, hem för att stanna, för gott. LOVLYY!!
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!