Inlägg från: Anonym ((me)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((me))

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Inte mycket aktivitet i denna tråd inte. hittade er tillslut iallafall :)

Min man var på interjuv 31 mars så nu väntar vi på att papprena ska komma till migrationsverket och att dom handlägger det. Hoppas det inte tar allt för länge för nu börjar det verkligen tära på en att han e så långt borta.
    Försöker sysselsätta mig hela tiden men nu har vi haft en tung tid här hemma med sjukdomar som bara avlöst varandra och då hade det var riktigt najs ha honom hemma.

Men snart snart förhoppningsvis blir vi hela igen :D

• Anonym ((me))
    pilliss skrev 2010-04-07 18:22:33 följande:
    Ring o kolla om dom kommit till sverige...
    hur länge tar det för papprena att komma till sverige? Jag menar han var på interjuv 31 mars o sen kom ju påsken.. tror inte dom hunnit komma fram.. men tänkte jag skulle ringa migrationsverket imorgon.. ska sätta mig skriva ett förtursbrev.. har vissa hälsoskäl att trycka på samt barnen då..
  • Anonym ((me))
    pilliss skrev 2010-04-07 18:26:52 följande:
    1-2 v.Beror på hur ofta posten skickas från ambassaden...
    okej så det går ändå såpass fort. ska ringa dom imorgon då. Hoppas dom kommit så dom kan sätta lite fart :P
  • Anonym ((me))
    pilliss skrev 2010-04-07 18:29:47 följande:
    Håller tummar o tår...
    tack :) Hur länge tog det innan din man var hemma efter att han varit på interjuven?
  • Anonym ((me))
    pilliss skrev 2010-04-07 19:13:59 följande:
    Åkte 16 okt.intervju 19 feb.hemma 1 april.Så det var ung. 6 mån.
    gick ändå rätt fort efter intervjuven :)
    Anonym (Snart, snart!) skrev 2010-04-07 22:11:15 följande:
    Hoppar in här :0) Har nu läst igenom alla trådarna, puh det var mycket! Men, oj vad jag lärde mig mycket så ett stort tack till er alla som delat med sig!!!Jag väntar också på min man (inte gifta men jag kallar honom det ändå :0))... Han har aldrig varit här utan vi träffades för ca ett år sedan, i Tunisien. Plötsligt så växte det en liten bebis i magen så vi gick till konsulatet :0) Fick ett underbart bemötande och en intervjutid två dagar senare! Den gick bra så nu väntar jag på ok från mig.verket :0) Hans/vår ansökan registrerades i sverige den 16 mars så på fredag tar jag en tur till mig.verket och hör vad dom har att säga :0) Det känns skönt att veta att man inte är ensam i denna väntan!
    Grattis till bebisen och hoppas din man snart är hemma :) visst är det skönt hitta en sånn här tråd och veta att man inte är ensam.

känner mig riiiiiiiiiktigt låg ikväll.. kompisar ringer men jag ignorerar samtalen.. vill bara ha hem min älskling ju.. vet att det kommer kännas lättare om ett par dagar igen men just nu är det en tung period.
  • Anonym ((me))
    Anonym (Snart, snart!) skrev 2010-04-07 22:38:06 följande:
    Tack :0) Det känns supermysigt med en liten bebis! Inte alls planerat men jag vet ju att mannen är den rätta :0)Jag har också ignorerat samtal från kompisar, flera gånger... Man bara orkar inte vara social! Det är skönt att få vara låg ett tag. Det är värst när man är hemma hos någon, som har det (i ens ögon) perfekta "familjelivet". Två som delar på allt...Två som planerar middag ihop, två om att städa, två som myser på kvällarna och sen går och sover ihop och vaknar bredvid varandra på morgonen. Usch, det är jobbigt! Jag kan inte sluta tänka på allt som VI skall göra när han kommer hit! Det finns så mycket jag vill visa honom! Åh, jag skall njuta utav att få vara nära honom :0)Jag vet vad jag gav mig in på när jag valde att satsa på denna underbara människa men det är så himla jobbigt ändå! Denna väntan...Jag håller mina tummar stenhårt för att mig.verket skall ge dig/ert ett positivt besked imorgon, att alla papper har kommit och registrerats här i Sverige!!!Jag vill egentligen också kolla med dom imorgon...Men jag skall hålla mig till fredag :0) Det verkar som att flest beslut tas då.
    ja det där tycker jag också är jobbigt, när man är hem till ngn där dom är två om allt. Att få somna i hans famn är det jag saknar mest just nu. Känner en sånn tomhet så jag orkar inte något just nu. Gör bara det absolut viktigaste. Ja klart man visste vad man gav sig in på men samtidigt så kan man inte rå över sina känslor och även om man valt att vara i denna situation själv så gör det ju inte saken lättare. Tycker det är hemskt att man ska tvingas vara ifrån varandra.
    Kan inte ens föreställa mig hur dagen när han kommer hem igen kommer vara!! Kommer vara sååå lycklig. Kommer njuuuta såå av att vara nära honom igen, få pussa på honom, få krama honom, få dela vardagen med honom, skratta åt barnens hyss med honom, sitta o kolla när han busar med barnen så dom kiknar av skratt och framför allt kommer jag njuta fullt ut av att få somna, trygg i hans famn.
    Ringde aldrig mig.verket idag, drar mig för att göra det för orkar inte med negativa besked just nu. Ringer imorgon och hoppas då att papprena kommit fram och att dom är registrerade o klara för en handläggare.

När var din man på intervjuven? Hoppas han snart får vara hemma hos dig så ni kan njuta av bebis-magen tillsammans.
  • Anonym ((me))

Ringde mig.verket. Hon kunde se att ambassaden skicakt papprena 31 mars men dom har ännu inte kommit till sverige.. var ju som jag trodde men hade ändå nånstans hoppats att dom kommit fram.

återkommer o kommenterar senare.. just nu inne i en riktigt tung period.. måste måste ta mig ur denna.. om inte för min egen skull så för barnen.. det tär på honom där borta också för han hör ju hur dåligt jag mår nu..det tär på förhållandet.......

Vill bara ha hem honom Nuuuu!!

• Anonym ((me))
    Anonym (Globus) skrev 2010-04-12 22:41:26 följande:
    Tack Smilla!Så utöver moderskapsintyget så skickar man in en formell begäran om förtur pgr av nära förestående förlossning? Kan hans sambo skicka in det åt honom här i Sverige eller ska det komma från honom och sen genom sv ambassaden i hemlandet?
    ett förtursbrev skickar hans sambo till migrationsverket som kommer att handlägga ärendet. Men vad jag förstått så hjälper ju inte förtursbrev fören han varit på interjuv och mig.verket fått papprena. Men kanske finns det nånslags förtur dom kan få på ambassaden också så allt går fortare?!

Trodde ärligt att tiden EFTER mannens interjuv skulle gå fortare men det går ju fasen saktare!! Nu går man ju bara o väntar o väntar på att mig.verket ska höra av sig på ett eller annat sätt.
    Meeen, skam den som ger sig, nånstans där borta i fjärran ser man ändå slutet på denna förbannade tid.
  • Anonym ((me))
    Anonym (Snart, snart!) skrev 2010-04-13 18:34:25 följande:
    Härligt att du känner så! Att du kan se slutet på denna förbannade tid :0) Jag var på mig, verket i fredags, fick veta att vi fått en handläggare! Jippie! Mannen i information sa att dom skulle skicka papper (försäkran om att vi varit sambo i hans land samt kommer att vara det i Sverige) till mig snart... Men jag har redan fyllt i det pappret, gjorde det när min kille intervjuvades på konsulatet... Så jag hoppas handläggaren är "mer insatt" och tar ett beslut snabbt, utan att skicka papper, när hon håller vår ansökan i handen :0) Tänk om det kommer på fredag... Vågar inte tro det men håller mina tummar stenhårt!!! Hoppas att dina papper kommer snart också! Nu skall jag njuta den sista soltimmen för dagen på balkongen och drömma om när jag kan göra det tillsammans med min älskling... Snart, snart hoppas jag :0)
    jaa måste ju försöka tänka possitivt, annars blir jag ju knäpp på kuppen
    Håller tummarna att ni får ett beslut på fredag!!
    Ska ringa mig.verket igen på fredag och höra om papprena kommit fram. Håller på med ett förtursbrev men det är ju så förbaskat svårt veta hur man ska formulera sig. men tänkte jag skulle få färdigt det ikväll för att skicka imorgon. Hoppas det hjälper nånting.
    Hans situation börjar bli ohållbar där nere Jobbigt höra hur jobbigt han har det. Här klagar jag när det "bara" är saknad men han har ju verkligen det inte lätt där nere.

Jaaa solen ja, längtar sååå till sommaren!! HOPPAS bara han är hemma tills dess, men det tycker jag han borde vara. Glad han åkte såpass tidigt på året så vi inte hamna mitt i semestertider för då hade det nog tagit tid.
    Tänk att få njuta av solen tillsammans med sin älskade. hääärliga tanke.
  • Anonym ((me))

GLAD är jag idag!! Fick brev från migrationsverket idag att jag ska skicka in frågeformuläret!!!

Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!